הטלוויזיה החברתית שלי

ב-ScoolTV תוכלו להשתתף בחוגים וללמוד איך מכינים יין ואיך מצלמים מכיסא המחשב

ברשת אפשר למצוא את כל סרטי הווידיאו, החל מקליפים של מוזיקאים, דרך סרטוני יו-טיוב וכלה בתכנים טלוויזיוניים ובסרטי הוליווד.

הסטארט-אפ הישראלי ScoolTV, שהוקם ב-2009 על-ידי עמית פרבמן (מנכ"ל), סבור כי למרות העושר התוכני, ענף הווידיאו באינטרנט עדיין דל בתכנים איכותיים.

"כאן אנחנו נכנסים לסיפור - גילינו שברשת חסרים תוכני וידיאו הקשורים לעולם התוכן של תחביבים, ואשר אינם לימודיים או פדגוגיים", הוא אומר. בהתאם לכך, פרבמן החליט להקים פלטפורמת וידיאו ולהפיק חוגים אינטראקטיביים איכותיים. פרבמן מגיע מהעולם הזה - הוא במאי ותסריטאי של סרטים דוקומנטריים, שחלקם הגיע גם למסך הטלוויזיה . "המטרה היא לשמור על החוויה הבסיסית של חוג ולהביא אותו למסך (סלולרי או מחשב)".

עד כה גייסה החברה כ-230 אלף דולר מקבוצת משקיעים מהונג קונג וממשקיע ישראלי, לצד השקעה פרטת של פרבמן, וכעת נמצאת החברה בסבב גיוס נוסף.

הפלטפורמה של ScoolTV עדיין בפיתוח, והיא תושק במלואה בחודשים הקרובים במטרה לאפשר לגולשים בעלי תחביב או עניין בנושא מסוים למצוא תכני וידיאו וחוגים. לא מדובר בסרטונים קצרים של 5 דקות, אלא בחוגים רחבים יותר, שיכולים לנוע מ-3 שיעורים קצרים ועד ל-10 שיעורים (כ-25 דקות כל שיעור). "מדובר בתוכן המשלב בתוכו כיף והנאה ומאפשר ליצור סביבו חוג של אנשים שמתעניינים בנושאים משותפים", הוא מוסיף.

תוכני הווידיאו, שבתחילה יופקו ע"י הסטארט-אפ, יוצעו יחד עם עולם תוכן נלווה. "משתמשים יוכלו לראות לאלה חוגים החברים נרשמו, הם יקבלו תוכן נוסף שנכתב על-ידי מומחים, פורומים ואף לוח אירועים, שחלקם יהיו וירטואליים וחלקם בעולם האמיתי", אומר פרבמן.

שלושת החוגים הראשונים שיופקו יהיו בתחום הצילום, היין ובסגמנט ההורים-ילדים (שחמט או אסטרונומיה). "כרגע, בשביל לשמור על האיכות של התכנים, אנחנו מייצרים ומפיקים אותם לבד, כשעלות הפקת חוג נעה בין 15 אלף ל-40 אלף דולר. עם זאת, שיתופי פעולה עם גורמים מובילים בתחומים שונים הם חשובים מאוד", הוא מסביר. "אני לא מתכוון לשיתופי פעולה מסחריים, אלא כאלה שיאפשרו לנו להביא תוכן איכותי".

מהו המודל העסקי?

פרבמן: "החוגים מוצעים בתשלום, המתומחר בהתאם להיקף החוג. קורס הכי ארוך (10 שיעורים) יעלה כ-360 שקל. מדובר בתוכן פריים ולכן אני סבור שגולשים יהיו מוכנים לשלם בעבור זה. הם גם מקבלים מעטפת תוכן נוספת, וזה עדיין יותר זול מחוגים בעולם האמיתי".

האתר יוצע בתחילה בעברית ובאנגלית, אבל פרבמן אומר כי בעתיד "יהיו לנו סרגלי כלים שיאפשרו גם למשתמשים דוברי שפה אחרת לצרוך את התכנים, או באמצעות תרגום סימולטני או באמצעות כתוביות. המטרה שלנו היא להפיק 15-20 חוגים בשנה", הוא מצהיר. "יכול להיות שבעתיד נשקול גם אפשרות לאפשר למומחים להפיק חוגים, אבל כרגע אנחנו מתמקדים באיכות המוצר".