משבר החוב באירופה: פיץ' חותכת את דירוג האשראי של אירלנד

"הורדת הדירוג של אירלנד משקפת את העלות התקציבית החריגה שגובה ההפרטות החוזרת לבנקים באירלנד" ■ הממשל הוציא עד כה 33 מיליארד אירו בניסיון להציל הבנקים

סוכנות דירוג פיץ'הורידה את דירוג האשראי של אירלנד לרמה של A+ מרמה של AA- והשאירה אותה על אופק שלילי, על רקע העלות הגבוהה מהמצופה של התמיכה בבנקים במדינה וחוסר הוודאות לגבי התאוששות כלכלית.

"הורדת הדירוג של אירלנד משקפת את העלות התקציבית החריגה שגובה ההפרטות החוזרת לבנקים באירלנד, בעיקר זו של אנגלו-אייריש בנק", כתבה הסוכנות בהודעה שהוציאה היום. "התחזית השלילית משקפת את חוסר הוודאות לגבי תזמון ועוצמת ההתאוששות הכלכלית ומאמצי הקונסולידציה הפיסקלים לטווח הבינוני".

הממשלה באירלנד הוציאה עד כה 33 מיליארד אירו (כ-44.5 מיליארד דולר), כחמישית מהתוצר המקומי הגולמי שלה, בניסיון להציל את הבנקים בעקבות, קריסת שוק הנדל"ן שזעזעה את המערכת הפיננסית במדינה.

נזכיר כי חברת גם דירוג האשראי S&P פרסמה בשבוע שעבר אזהרה לפיה היא עלולה להוריד שוב את דירוג האשראי של אירלנד בשל המחיר הגבוה שגובה ההפרטה של אנגלו-אייריש בנק, אחד הבנקים הגדולים במדינה. אזהרה זו בו באה יום לאחר שסוכנות מודי'ס חתכה את דירוג האשראי של אנגלו-אייריש בשלוש דרגות ל-Baa3.