הסלט יעלה ביוקר: מחירי שיא בירקות - 24 שקל לק"ג עגבניות

המחסור שנגרם מגל החום הכבד בחודשים יולי ואוגוסט הביא את מחירי הירקות בארץ לשיאים חדשים: ק"ג מלפפונים עולה 17 שקל; עליית מחירים צפויה גם בפלפלים וקישואים

זהב אדום: מחירי העגבניות שוברים שיאים חדשים, המלפפונים ממשיכים לטפס אף הם - והסלט שלנו מתחיל לעלות ביוקר. הסיבה להתייקרויות הקיצוניות היא גל החום הכבד שהרגשנו בחודשים יולי ואוגוסט.

בסופרמרקטים ובחנויות קילו עגבניות יעלה לכם 24 שקל, בשווקים עדיין ניתן למצוא מחירים שפויים טיפה יותר של 17 שקל. כדי לקנות קילו מלפפונים תאלצו להיפרד מ-17 שקל, ומחירו צפוי להמשיך ולהתייקר. עליית מחירים צפויה גם במחירי הפלפלים והקישואים.

המחסור צפוי להימשך גם בחודשים הקרובים, כך שרמת המחירים הנוכחית צפויה ללוות אותנו עוד זמן רב. המחסור נבע מהחום הכבד, שמנע את הפריית השתילים על-ידי הדבורים שלא היו מוכנות להתעופף בטמפרטורות הגבוהות.

סיבה נוספת היא העובדה שמרבית החממות נמצאות בבקעת הירדן, שם הגיעו הטמפרטורות בקיץ גם ל-50 מעלות ולא איפשרו את הבשלת השתילים.

הישראלים, שצורכים כ-2.44 קילו עגבניות בחודש, יתקשו להיפרד. התחליפים המוצעים היום הם בעיקר חסה וכוסברה, שישמרו על רמת מחיריהם הנוכחית.