האיש העשיר בעולם: "חברות הסלולר בישראל ימשיכו להרוויח"

שר התקשורת משה כחלון נפגש עם קרלוס סלים לדיון בכנס של ארגון התקשורת העולמי ■ סלים הביע בקיאות ותמיכה במהלכיו של משה כחלון בשוק התקשורת הישראלי

איל התקשורת והאיש העשיר בעולם על פי המגזין האמריקני "פורבס" - קרלוס סלים, משבח את מהלכי משרד התקשורת הישראלי להגברת התחרות בשוק הסלולר ובשוק הנייח. סלים נפגש עם שר התקשורת משה כחלון והשגרירה הישראלית במקסיקו, רודריגה רדיאן גורדון, בכנס ה-ITU (ארגון התקשורת הבינלאומי), שנערך בימים אלה במקסיקו. סלים אמנם הביע עניין רב במהלכים שמוביל כחלון, אך ספק אם יחליט להצטרף לאחד המיזמים בארץ.

בפגישה הפגין סלים היכרות וידע רב על הנעשה בשוק התקשורת הישראלי, וניכר היה שהתכונן לפגישה. הוא אמר כי אין חשש לאיתנותן של חברות הסלולר בישראל כתוצאה מהפחתת תעריפי הקישוריות בסלולר וכתוצאה מהגברת התחרות בשוק באמצעות הכנסת מפעילים נוספים אליו.

מעבר לחבילת דקות

לדברי נוכחים בפגישה, הוא אף ציין כי החברות ימשיכו להרוויח גם אם שיעור הרווחיות שלהן ייפגע מעט. סלים אמר שאחת הדרכים להגברת התחרות בשוקי הסלולר היא המעבר למכירה של חבילת דקות ושירותים תמורת מחיר קבוע. הוא הוסיף ואמר כי בקרוב כניסת ה-WiFi (אינטרנט אלחוטי) לעולם הסלולר תהיה יותר אפקטיבית ותשפיע על המודלים הכלכליים של החברות.

בעד הכניסה של חברת החשמל

לגבי שוק התקשורת הנייח אמר סלים לכחלון כי אין ספק שהמעבר לחיבור של סיבים אופטיים לבתים הוא מבורך, אך הדגיש שמדובר בפרויקט מאוד יקר שלוקח זמן רב להשלימו, וכי למגזר הפרטי לא קל להתמודד עם היקף השקעות בסדר גודל כזה. לדברי נוכחים בפגישה הביע סלים הבנה למהלך שיוזם כחלון להכנסת חברת החשמל לשוק תשתיות התקשורת.

קרלוס סלים, 70, מתגורר במקסיקו והוא צאצא למשפחת מהגרים לבנונית. הוא מהנדס בהכשרתו, ואת הונו עשה מרכישות של חברות ממשלתיות שאותן השביח ומכר ברווח. הונו נאמד ב-53.5 מיליארד דולר.