מניית יורו אוברסיז מזנקת ב-150% בעקבות המיזוג עם גינקו

יורו אוברסיז הודיעה כי אפסווינג, מבעלות השליטה בחברה התקשרה במסמך עקרונות מותנה עם גינקו, לפיו בעלי המניות הנוכחיים בגינקו יהפכו לבעלי השליטה ביורו אוברסיז

מניית יורו אוברסיז מזנקת היום (א') בעקבות המיזוג הצפוי עם גינקו חיפושי נפט, עליו דיווחה החברה ביום חמישי האחרון. כאמור, יורו אוברסיז הודיעה כי אפסווינג, מבעלות השליטה בחברה התקשרה במסמך עקרונות מותנה עם גינקו, אשר לפיו יועבר מלוא או מרבית הונה המונפק של גינקו לחברה, באופן שבעלי המניות הנוכחיים בגינקו יהפכו לבעלי השליטה ביורו אוברסיז.

החברה ציינה בהודעה לבורסה כי מתווה העסקה שגיבשה עם גינקו טרם אושר על ידי ועדת הבקורת והדירקטוריון שלה.

יורו אוברסיז היא שלד בורסאי, שאין לה כל פעילות עסקית. בעלי השליטה העיקריים בה הם ירון ייני (33.85%), מנשה גייזלר (14.82%) ושמיר הדר (14.73%). מניית החברה נסחרת ברשימת השימור של הבורסה, לפי שווי 113 מיליון שקל לפני הזינוק של היום.

נכסי הנפט של קבוצת גינקו כוללים כיום ששה רשיונות יבשתיים והיתר מוקדם עם זכות קדימה בים, חלקם בשותפות ובבעלות זרח בשטח כולל של כ-1.9 מיליון דונם. לגינקו שני רשיונות בלעדיים עם אחזקה של 100% ב"לובה" (כ-150 אלף דונם) ו"שחר" (כ-389 אלף דונם) הנמצאים לאורך ים המלח.

בנוסף מחזיקה החברה בשותפות שווה עם זרח מחצית מרשיון "אורלי" (כ-102 אלף דונם) ומחצית מהיתר מוקדם עם זכות קדימה ב"גוליבר", רצועה ימית לאורך ת"א חיפה (כ-509 אלף דונם).