"ניו-יורק פוסט" מנפץ את תדמיתו של רוביני: "הוא לא פוגע"

מאמר חריף נגד רוביני: "לא מצאתי אפילו משקיע אחד שמשתמש בדו"חות המחקר של רוביני. התשובה שאני מקבל ממשקיעים היא שהתחזיות שלו לא מצליחות כמו המוניטין התקשורתי שלו"

האם נדמה לכם ש"נביא הזעם" נוריאל רוביני משגר לחלל האוויר לא פעם תחזיות כלכליות שלא עומדות במבחן המציאות? ובכן, אתם לא לבד. בטור שמפורסם היום (א') בעיתון "ניו יורק פוסט" מנפץ צ'רלס גספרינו את תדמיתו של רוביני, פרופ' לכלכלה באוניברסיטת ניו יורק שהתפרסם בעקבות תחזיותיו בפסימיות.

"משיחות שערכתי בקרב המשקיעים המתוחכמים ביותר עולה כי הם לא מתייחסים לרוביני ברצינות", כותב גספרינו. "לא מצאתי אפילו משקיע אחד שמשתמש בדו"חות המחקר של רוביני. התשובה שאני מקבל ממשקיעים היא שהתחזיות של רוביני לא מצליחות כמו המוניטין התקשורתי שלו".

רוביני התפרסם בעקבות נבואות הזעם שלו לפני פרוץ משבר האשראי. הוא טען לבועה בשוק הנדל"ן והזהיר מפני בועת אשראי, מה שאכן קרה. ואולם, מאז הוא פספס לא פעם ולא פעמיים: הוא לא הצליח לחזות את הראלי בשווקים של 2009, חזה בועת אינפלציה שטרם התממשה ואף הזהיר מפשיטת רגל של מדינה עמוסת חוב באירופה, כדוגמת יוון.

"בחינה עמוקה מראה כי רוביני הזהיר מבועת נדל"ן בארה"ב כבר ב-2004, אך המחירים המשיכו לעלות הרבה מאז", נכתב ב"ניו יורק פוסט". "הוא גם הזהיר שהסינים יפסיקו לרכוש אג"ח ממשלתיות אמריקניות או יפחיתו את היקפי הרכישות, מה שיקפיץ את הריביות בשוק האמריקני ויחליש את הדולר. הוא צפה משבר בתוך שנתיים, כלומר ב-2006. נשמע טוב, זה לא קרה".

רוביני החל לדבר שוב משבר נדל"ן בארה"ב בשנת 2006, אחרי שמחירי הבתים כבר הגיעו לשיא. הוא לא היה היחיד שהתריע בזמנו ממשבר נדל"ן, שכן כלכלנים רבים כמו ג'ון פולסון וסטן דרוקנמילר התריעו גם כן.

רוביני עצמו לא הגיב למאמר שפורסם ב"ניו יורק פוסט", אך הדובר שלו טען כי אמינותו אינה מוטלת בספק וכי יש לו "מעל 1,000 לקוחות מוסדיים" שעוקבים אחר תחזיותיו ומחקריו הכלכליים.

"יכול להיות שזה נכון, אבל הביטו בנבואה של רוביני על הזהב בשנה שעברה", ממשיך גספרינו. "רוביני אמר כי מתפתחת בועה בזהב ושהיא תתפוצץ כמו בועת הנדל"ן. עברה שנה וכולנו יודעים שהזהב ממשיך לשבור שיאים".

את המאמר חותם גספרינו במשפט הזה: "נביא הזעם לא תמיד צודק ולכן צריך לקחת את זה בחשבון כשקוראים את תחזיותיו".