מודו משיקה מכשיר מגע: דגם T כרגע לא בעברית ולא בישראל

דב מורן: "שוק היעד של המכשיר החדש הוא כאלו שרוצים לקנות iPhone, אבל אין להם כסף לקנות אותו" ■ המחיר דינמי בתעשייה הזו. הגדרנו אותו כמחיר נוח ולא ב-600 דולר"

יותר משנה עברה מאז השיקה מודו את הטלפון הסלולרי הראשון שלה בישראל והיום (א') החברה הכריזה על המכשיר הבא שלה - דגם T. הבשורה במכשיר החדש, שנראה שהחברה הבינה קצת יותר טוב את המציאות בה היא נמצאת וההכרזות שהגיעו מפי דב מורן, מנכ"ל ומייסד מודו, כבר לא היו בשמיים כמו בהשקה הקודמת.

"שוק היעד של המכשיר החדש הוא כאלו שרוצים לקנות iPhone, אבל אין להם כסף לקנות אותו", אומר מורן שלא הסכים לחשוף את המחיר, "אנחנו לא מדברים על מחיר, כי הוא דינאמי בתעשייה הזו. הגדרנו אותו כמחיר נוח ולא ב-600 דולר".

דגם T הוא מכשיר מגע קטן בעל מסך מגע בגודל 2.2 אינץ' ובאורך של 7.5 ס"מ. הטלפון מגיע עם זיכרון של 2 ג'יגה על-גבי כרטיס, אותו ניתן להרחיב עד 32 ג'יגה ויש לו מערכת הפעלה מסוג Brew. ה-T לא מגיע עם WiFi, אבל יש לו שתי גרסאות, אחת דור 3.5 ואחת 2.75. הסיבה לכך לדברי מורן, שיש מדינות שלא רוצות למכור מכשירי דור 3, בגלל טווחי כיסוי של הרשת שלהם. מלבד זה, למכשיר יש גם התקן GPS, כאשר בעתיד מודו גם תספק תוכנה שתאפשר להשתמש בו לצורכי ניווט.

מודו T
 מודו T

הבשורה המפתיעה בדגם T, שמודו לא משיקה אותו בישראל בסבב ההשקות הראשון שלה. הסיבה לכך, שאין כאן עברית ולחברה גם אין אישור למכור את הטלפון ממשרד התקשורת בישראל, מכיוון שהיא עדיין לא ביקשה אישור כזה. "אנחנו נעשה השקה בישראל של הטלפון בהמשך, גם אם היא תהיה לא כלכלית. החלטנו שבגלל שאין עברית בילט אין במערכת ההפעלה, נשיק אותו קודם במדינות בהם משתמשים באנגלית", אומר מורן. העברית צפויה להגיע ברבעון הראשון של 2011.

מכשיר לשיחות אינטרנט

מלבד דגם ה-T, מודו חשפה גם פרטים על דגם ה-W, שהוא מעיין iPod טאץ' - מכשיר מגע, ללא יכולות סלולריות, אבל עם חיבור לאינטרנט (WiFi). הדגם הזה מעוצב כמו ה-T עם מסך מגע 2.2 אינץ' ומערכת הפעלה של גוגל - אנדרואיד. ניתן יהיה לנהל שיחות טלפון דרך המכשיר באמצעות רשת האינטרנט (VoIP).