אברשה בורשטין לח"כ אקוניס: להסדיר את רישוי אנטנות הסלולר

מנכ"ל חברת מירס אמר ליו"ר ועדת הכלכלה שאם לא יבוטל הפטור מהיתר בנייה על הקמת אנטנות קטנות, הוא יתקשה להמליץ לבעלי המניות שלו להשקיע בהקמת רשת סלולרית חדשה

אברשה בורשטין, מנכ"ל חברת מירס, קורא ליו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, אופיר אקוניס, לקבל החלטות שיכולות לחולל תחרות משמעותית בתחום הסלולר. בורשטין פנה לאקוניס במכתב במסגרת הדיון הצפוי השבוע בנושא אנטנות הסלולר, וביקש ממנו להביא בחשבון שאם לא יימצא פתרון לבעיית האנטנות (ביטול הפטור מהיתר בנייה על הקמת אנטנות קטנות), הוא יתקשה להמליץ לבעלי המניות שלו להשקיע בהקמת רשת סלולרית חדשה.

בורשטין עוד כותב כי מובן שרק רשתות סלולריות עצמאיות יכולות לחולל תחרות משמעותית בשוק: "השפעתם של מפעילים וירטואליים היא שולית, שכן הם תלויים טכנולוגית ומסחרית ברשתות הקיימות. הפטור למתקני גישה סלולריים (אנטנות קטנות) הוא האמצעי העיקרי, ולעיתים גם היחיד, לשם הקמת מתקנים סלולריים. בעזרתו חברות הסלולר הגדולות הקימו את רשתות הדור השלישי שלהן, וברור שמפעיל חדש, שבא מעמדה נחותה יותר, תלוי אף יותר מהן בפטור הנדון". עוד הוא כותב כי יש לשנות את נוסח טיוטת התקנות המוצע על ידי משרד הפנים לעניין הפטור, משום שכעת אינו מאפשר את הקמתה של רשת סלולרית חדשה בישראל על ידי כל מי שיזכה במכרז.

מירס טוענת כי יש להכניס כמה שינויים מחייבים בתקנות. השינוי הראשון הוא להחיל בתחום ההגדרה כל מי שיוקצו לו תדרים חדשים: "אם אנו רשאים לגשת למכרז, מן הראוי שנהנה מהפטור". סעיף זה מוחה על כך שמירס אינה נכללת תחת ההגדרה "מפעיל חדש". שנית, מירס טוענת כי אין למדוד את היקף הקמת מתקני הגישה לפי תחומי הוועדה המקומית, אלא באופן ארצי".

עוד מבקשת מירס להגדיל את היקף מתקני הגישה למפעיל אחד, כך שיוכל להקים 60% מכלל מתקניו: "חברות הסלולר הוותיקות הקימו את רוב מתקניהן עבור רשתות הדור השלישי באמצעות הפטור. מפעיל חדש או קטן, שאין לו אתרים רגילים רבים, מצוי בעמדה נחותה אף יותר", כתב בורשטין. עוד נכתב כי "התקנות מחייבות יידוע בדיעבד על אודות הקמת המתקן באמצעות הודעות אישיות, למעשה, לכל תושב ובעל זכויות באזור שבו מצוי המתקן. אין להסדר זה אח ורע, והוא גם בלתי ישים טכנית. הצעתנו החלופית היא פרסום בעיתון".

נוכח כל זאת מבקשת החברה מאקוניס לפעול לשם תיקון טיוטת התקנות למען עתיד תקשורת הסלולר בישראל, ועל מנת שהזוכה במכרז יוכל להקים את הרשת המבוקשת.