אחרי פחות משנה: יוסי מימן בוחן הצעות למכירת 012 סמייל

פרטנר ו-HOT עשויות לרכוש את החברה ■ 012 ממשיכה להתעניין במכרז למפעיל סלולרי נוסף - הגישה דרישות לשינוי תנאי המכרז ■ מימן רכש את 012 לפני שנה לפי שווי 1.2 מיליארד שקל

האם 012 סמייל תשנה את מבנה הבעלות שלה? גורמים המקורבים לחברה טוענים שבעל השליטה בסמייל, יוסי מימן, קיבל בשבועות האחרונים הצעות למכור את החברה וכי הוא בוחן זאת ברצינות.

סמייל מעניינת בעיקר את החברות פרטנר ו-HOT , שהיו שמחות לראות אותה חלק מהקבוצה שלהן, אך גם גורמים המעוניינים בה כפלטפורמה לכניסה לשוק התקשורת. העובדה שמימן לא פוסל את האפשרות למכור את 012 סמייל מעלה שוב את סימני השאלה על העסקה שנעשתה רק לפני פחות משנה, אז רכש את החברה מידי שאול אלוביץ' ונתפסה כ"עסקה אסטרטגית".

לא משתלבת בשוק

לפני כשנה יוסי מימן רכש את סמייל לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל. בשוק ההון ובקהילה העסקית התקשו להבין מדוע הוא נכנס לעסקה, נוכח השינויים בשוק התקשורת והעובדה שסמייל היא חברה שלא משתייכת לאף אחת מקבוצות התקשורת המתהוות. נציגיו של מימן הסבירו שהעסקה נועדה להרחיב את האחזקות של אמפל וכן להתפשט לתחומים חדשים.

בסביבתו של מימן מבינים שייתכן שלא רחוק היום שבו תבוטל ההפרדה המבנית בשוק התקשורת, מה שסביר שיביא למיזוג של סלקום ו-013 נטוויז'ן , וכן בזק בינלאומי ובזק . 012 סמייל היא אמנם חברה טובה ורווחית, אך ללא כניסה לשוק הסלולר או מיזוג עם אחת הקבוצות המתהוות, עתידה די מעורפל.

לאחרונה הכריז מימן על כוונתו להתמודד במכרז מפעיל סלולרי נוסף, ומנכ"לית סמייל 012, סטלה הנדלר, מעודדת מאוד את המהלך. עם זאת ישנן לא מעט בעיות בדרך, ואם לא ישונו חלק מהתנאים במכרז ספק אם סמייל אכן תחליט להתמודד.

סמייל הציגה לאחרונה למשרד התקשורת רשימת דרישות לשינוי התנאים במכרז, מה שמצביע על כך שמימן כנראה מעניק להנדלר חופש פעולה להשתתף במכרז. עם זאת העובדה שהוא בוחן פניות מגורמים שמעוניינים ברכישת סמייל, מלמדת שייתכן שהחברה לא משתלבת בשוק כפי שהעריך מלכתחילה.

לא ניתן היה להשיג את תגובת אמפל, בעלת השליטה ב-012 סמייל.