מנכ"ל בזק: נספק אינטרנט במהירות 200 מגה ב-2011

גבאי: "ב-2012 נסיים את פרויקט ה-NGN; אם הלקוחות ירצו 1 ג'יגה - זה מה שנספק להם" ■ בזק השיקה גלישה במהירויות של עד 100 מגה - מהם המחירים?

אתר "גלובס" העביר היום (ב') בשידור חי את כנס "בזק אקספו" של חברת התקשורת בזק מגני התערוכה בת"א. בכנס קיימו בכירי החברה, ובהם המנכ"ל אבי גבאי, מסיבת עיתונאים.

בזק הכריזה היום על השקת חבילות גלישה חדשות באינטרנט במהירויות של 50 ו-100 מגה. בנוסף, החברה מכריזה על שיתוף פעולה ראשון בעולם בינה ובין בזק וענקית ציוד התקשורת הבינלאומית, נוקיה-סימנס, במסגרת ניסוי שיאפשר גלישה במהירות של מאות מגה כבר בשנה הבאה. מדובר על מהלך ראשון מסוגו של שימוש בטכנולוגיה הממזגת שני כבלי נחושת ועל ידי כך מאפשרת יותר מלהכפיל את מהירות הגלישה(Bonding).

במסגרת שיתוף הפעולה תציע בזק ללקוחותיה בשלב הראשון גלישה במהירות 200 מגה. בנוסף החברה תתחיל לחבר בנייני מגורים רבי קומות בסיב אופטי בקישור ישיר.

סמנכ"ל הנדסה בבזק יובל קינן אמר שהשנה בזק מציגה שיפורים טכנולוגיים שיעמידו אותה בחזית הטכנולוגיה בעולם. קינן אמר שלקוחות בזק משדרגים את המהירויות ועושים שימוש בקצבים הגבוהים. קינן אמר שהלקוחות מכפילים את השימוש ברשת עוד לפני שרואים את היישומים הכבדים של וידאו שעדיין לא הגיעו כמו גוגל טי וי ואפל. זו ההוכחה שהרשת פתוחה ומאפשרת יישומים שלא נראו בארץ ומטרתנו היא לעודד את השימוש כמה שיותר.

עוד הוא ציין כי החברה פורסת אלפי קילומטרים של סיבים אופטיים. הנחושת נשארת בדרך לקצה אבל אלפי קילומטרים נפרסים רק בסיבים אופטיים שמגיעים לכל קרן רחוב. הצבנו ארונות מתקדמים בכל קרן רחוב ואנחנו מעבירים ומחברים למעלה מ-20 אלף לקוחות בשבוע ונמשיך בכך במטרה להשלים ב-2011 כמעט את כל המדינה. המטרה שלנו זה לעמוד בביקושים ולדחוף אותם. כל ביקוש שיידרש נעמוד בו.

150 אלף לקוחות

אבי גבאי, מנכ"ל בזק, אמר כי "רק לפני שנה בזק הכריזה על כוונתה לבצע מהפכה בעולם המהירויות באינטרנט, והיום למעלה ממחצית מתושבי המדינה נגישים לרשת, ונהנים ממגוון רחב של מוצרים ושירותים חדשים ומתקדמים". עוד הוסיף גבאי כי, "כבר היום יש לבזק כ-150 אלף לקוחות המחוברים לקצבים של 10 מגה ומעלה, וקצב השדרוגים החודשי הוכפל מאז השקת הרשת. בזק תציע מהירויות גלישה גבוהות ככל שהשוק ידרוש, ואף יותר מכך. בהמשך, רשת ה-NGN תספק מהירות של מאות מגה ללקוחות החברה".

בפ דונגמה (Beppe Donagemma), נשיא נוקיה סימנס אירופה, אמר בבזק אקספו כי, "כמובילת שוק באספקת פתרונות לרשתות NGN מתקדמות ברחבי העולם, נוקיה-סימנס גאה לספק עם בזק כבר בשנת 2011 מהירות גלישה העומדת על 200 מגה. מהירות זו מבוססת על טכנולוגייה מובילה, אשר בזק, שותפתנו משכבר הימים, פורסת ברחבי ישראל". עוד הוסיף Donagemma כי, "רוחב הפס המוגבר יאפשר להנות משירותי אינטרנט חדשים ומתקדמים, כמו האפשרות לצפות בו זמנית בכמה ערוצי IPTV באיכות גבוהה, ואפילו יאפשר שירותים מתקדמים יותר כמו צפייה בטלוויזיית תלת מימד. הפרוייקט של בזק, המספק את הפתרון המתאים ביותר לצרכי הלקוחות ברחבי ישראל מתאים בדיוק לחזון שלנו להיות שותף לאספקת שירותי תקשורת מתקדמים בעולם כולו".

בתוך כך, מרחיבה בזק את מגוון מהירויות הגלישה שמציעה ומשיקה קצבי גלישה חדשים. בזק מציעה 6 קצבי NGN מהירים במיוחד, כאשר מהיום לקוחות בזק יוכלו להנות מגלישה במהירות של 50 מגה, בעלות של 299 שקל לחודש.

בנוסף, השיקה בזק גלישה במהירות TOP 100, בעלות של 399 לחודש. מהירות TOP 100 מאפשרת להנות מהמהירות המקסימלית, הנעה בין 60 מגה ל-100 מגה, כל לקוח לפי אזור מגוריו.