לא רוצים שעון נוכחות: הוכרז סכסוך עבודה ברשות השידור

(עדכון) - יו"ר ועד טכנאי הטלוויזיה: "נשקול להחשיך את מסך ערוץ 1" ■ במקביל, יו"ר רשות השידור אמיר גילת פועל להפיכתה לרשות הציבורית ה"ירוקה" הראשונה

‎אגודת העיתונאים בירושלים, ועדי העובדים וההסתדרות הכריזו היום (ב') על סכסוך עבודה ברשות השידור, זאת על רקע הודעתו של מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר על החלת חתימה על שעון נוכחות. שאר ועדי העובדים ברשות צפויים אף הם להצטרף לסכסוך.

סמנכ"לית משאבי האנוש של הרשות, ליאור הרמתי, הוציאה היום הודעה לכלל העובדים, לפיה כבר הותקנו שעוני הנוכחות בכניסה לבנייני הרשות, ובעוד כשבוע תחל חלוקת הכרטיסים. הוועדים צפויים להודיע לעובדים שלא להגיע לקחת את הכרטיסים.

‏‏"הימנעות מדיווח באמצעות כרטיס נוכחות מהווה עבירת משמעת", כתבה הרמתי לעובדים. במכתב ששלחה הודיעה הרמתי כי נפסקת כל פעילות השעות הנוספות שלא התקיימו בפועל ברשות השידור, גם כזו שעוגנה בהסכמי עבודה ותיקים.

ההסכמים שבוטלו נוגעים לכלל הוועדים ובהם הטכנאים, ועדי העיתונות וההפקה ועובדי המינהלה. "עבודה בשעות נוספות מעבר למכסה שאושרה לא תזכה בתשלום, גם ככל שהועבר כרטיס נוכחות על-ידי העובד", כתבה הרמתי לעובדים.

יו"ר אגודת העיתונאים, דני זקן, מסר כי מדובר ב"הפרה בוטה של הסכמי עבודה בהנחיית משרד האוצר, וביניהם הפעלה חד-צדדית של החתמה פעמיים ביום על שעון נוכחות! עיתונאים עובדים לפי משמעת ומחויבות מקצועית ולא לפי שעות מוגדרות מראש כפקידי האוצר".

האגודה טוענת כי "צעד קיצוני מסוג זה, בעיצומם של דיונים להשלמת הפרטים האחרונים של הסכם השכר, מעלה חששות כבדים באשר לנכונות האוצר והנהלת רשות השידור לממש את ההתחייבויות בהסכם הרפורמה".

סכסוך העבודה יכינס לתוקף בעוד 14 יום, ובמהלכו יינקטו צעדי מחאה שיחריפו "אם האוצר לא יחזור בו מניסיונותיו לחבל במשא-ומתן ליישום הרפורמה".

"אנחנו יכולים לעשות צעדים ארגוניים, אולי גם החשכת מסך והשבתה", אומר יעקב לוי, יו"ר ועד טכנאי הטלוויזיה, ל"גלובס".

עם זאת, הוא אומר כי מוקדם עדיין לקבל החלטות, וכי בתקופה הקרובה יימשכו דיונים מול ההנהלה. "זה במטרה להפעיל עלינו לחץ במשא-ומתן", אמר לוי.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "אנו מקווים שכל הצדדים יתעשתו וישובו לשולחן המשא-ומתן בהקדם, כדי שלא יירדו לטימיון 3 שנות משא-ומתן, וכל זאת בטרם יפרוץ משבר".

"רשות ירוקה"

עם זאת, לפי שעה נמשכת העבודה כסדרה ברשות השידור. הרשות הודיעה היום כי יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, פועל להפיכת הרשות ל"רשות ירוקה", זאת כחלק מהרפורמה ברשות.

גילת סיכם עם השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, כי יעמיד לרשות השידור חברת ייעוץ שתסייע בקידום הנושא. הרשות תהיה הרשות הציבורית הראשונה המצטרפת למיזם. כפי שפורסם ב"גלובס", בערוץ 1 אמורה לעלות תוכנית בנושא איכות בסביבה.

‏גילת מסר בתגובה כי "הרפורמה המתהווה ברשות השידור מביאה עמה מהפכה שלמה בארגון ובתרבות הארגונית שלו. הפיכתה של הרשות לרשות ירוקה היא בעיניי חלק בלתי נפרד מהרפורמה. הרעיון הזה גם משתלב עם החלטת מליאת רשות השידור להפוך את נושא איכות הסביבה לאחד מעוגני השידור של רשות השידור". ‏‏‎‎‏