עובדי מכתשים מאיימים ב"מלחמת עולם" עקב המו"מ עם סין

יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות, מאיר בביוף: "אנחנו יודעים מהם פערי השכר בין העובדים בארץ לבין אלה שבסין, והחשש הגדול שלנו הוא שהחברה הרוכשת תעביר את הייצור לסין"

"אנו נערכים למלחמת עולם", אמר היום (ב') ל"גלובס" יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות, מאיר בביוף, על רקע האפשרות שהחברה הסינית China National Chemical תרכוש את מכתשים אגן. "ההסכם הקיבוצי בחברה קובע חובת היוועצות בכל מקרה של העברת בעלות, ואנו רואים בחומרה רבה את העובדה שעד לרגע זה איש לא מצא לנכון לדבר איתנו או עם ועדי העובדים", הוסיף בביוף.

לדבריו, אם בתוך 48 שעות הנהלת מכתשים אגן לא תקיים ישיבה מיוחדת שבה יוסברו לאנשי הוועד כל הפרטים הרלוונטיים, ההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה באופן מהיר במיוחד, באמצעות הטלפון.

"אנחנו יודעים מהם פערי השכר בין אלה של העובדים בארץ לבין אלה שבסין, והחשש הגדול שלנו הוא שהחברה הרוכשת תעביר את הייצור לסין ואלף עובדים בישראל יישארו ללא מקום עבודה", הסביר בביוף. "אני אומר להנהלת מכתשים, וגם למר נוחי דנקנר, אנחנו נשבית את מתקני הייצור בלי היסוס".

ברגעים אלה עומד לצאת מכתב בהול מטעם משרד עורכי הדין שילוני, אל מנכ"ל קבוצת מכתשים אגן, ארז ויגודמן, והיו"ר אברהם ביגר. על המכתב חתום גם יו"ר מרחב אשדוד בהסתדרות, חיים שייב, שאחראי מתוקף תפקידו גם על העובדים בחברת אגן כימיקלים מקבוצת מכתשים, הממוקמת באזור התעשייה הצפוני של אשדוד.

עובדי החברה, באשדוד, בבאר שבע וברמת חובב, יידרשו מהנהלת החברה הסכם קיבוצי מיוחד שיעגן את תנאי העסקתם של העובדים בכל מקרה של העברת בעלות, ועל פי הערכות הם יידרשו רשת ביטחון מיוחדת שתבטיח כי הייצור לא יעבור למדינה זרה למשך תקופה ארוכה עוד יותר. בנוסף, העובדים צפויים לדרוש גם מענקים מיוחדים בגין כל עסקה.