תביעה: סוכנות ביטוח טעתה בכתובת, הלקוח הפסיד פיצויים

עובד שבוטח בפוליסה לאובדן כושר עבודה טוען כי לא זכה לפיצויים בעקבות שבץ מוחי, וזאת בשל טעות שביצעה סוכנות הביטוח לנגזם בכתובת המשלוח ■ תובע כחצי מיליון שקל

עובד אשר בוטח בפוליסה לאובדן כושר עבודה לא זכה לפיצויים בעקבות שבץ מוחי, בשל טעות שביצעה חברת הראל בכתובת המשלוח - כך נטען בתביעה בסך כחצי מיליון שקל הנדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל-אביב.

מהתביעה כנגד הראל חברת לביטוח ולנגזם סוכנות לביטוח עולה כי לאחר שלקה באוטם שריר הלב ושבץ מוחי, ייעצה סוכנות הביטוח לתובע להפסיק את תשלום הפרמיה החודשית, בגובה 137 שקל, מפני שמקרה הביטוח כבר אירע. לאחר הפסקת התשלומים מצדו בוטלה הפוליסה, ובהראל טוענים כי נשלח כתב ביטול כנדרש - אולם ככל הנראה לכתובת ישנה.

המבוטח טוען כי לא קיבל מעולם לידיו את כתב הביטול. בחברה מודים כי המכתב נשלח בדואר רגיל מבלי לוודא כי הוא הגיע ליעדו.

מתביעתו של המבוטח, המיוצג בידי עו"ד אמיר לוינשטיין, עולה כי כתובתו העדכנית היתה ידועה היטב לסוכנות הביטוח, והיא אף שלחה אליו מכתבים רבים בנוגע לפוליסות אחרות אותן רכש ממנה.

"כאשר חברת ביטוח מבטלת פוליסה היא חייבת לוודא כי המבוטח יודע על הביטול, על מנת שיוכל לשקול את צעדיו בתבונה ובאחריות", טוען עו"ד לוינשטיין. "ביטול פוליסה מאחורי גבו של מבוטח, אם במכוון ואם בשגגה, מחייב את חברת הביטוח לשאת בהוצאות הביטוח שהמבוטח היה בטוח כי יעמדו לרשותו על-פי חוזה הפוליסה".

נגד הסוכנות נטען כי ייעצו לתובע לבטל את הפוליסה על אף השלכות הצעד - אובדן כספי הביטוח והמגבלות הצפויות בהצטרפות לביטוחים אחרים בעתיד.

מחברת הביטוח הראל נמסר בתגובה: "למרות שהתביעה הופנתה גם כלפי הראל, כל הטענות מופנות כלפי סוכנות הביטוח של המבוטח, ואין כל טענה או דופי בהתנהלותה של הראל".

מלנגזם סוכנות לביטוח, שנסגרה בינתיים, לא ניתן היה להשיג תגובה.