הוגש כתב אישום נגד הנהג ש"טס" בכביש ת"א-חיפה ב-260 קמ"ש

בצעד תקדימי הגיש הבוקר אגף התנועה כתב אישום נגד הנהג שתיעד את עצמו נוהג במהירות 260 קמ"ש - והעלה את הסרטון לאינטרנט ■ במשטרה מבקשים לפסול את רישיונו

כתב אישום הוגש הבוקר (ג') לבית המשפט לתעבורה בעכו נגד הנהג אלעד ויצמן, בן 23 מעכו, שתועד נוסע במהירות של 260 קמ"ש בכביש תל-אביב-חיפה - כך נחשף לראשונה באתר חדשות ערוץ 2. מדובר בצעד תקדימי, בו לראשונה הוגש כתב אישום על סמך תיעוד שהועלה לרשת האינטרנט.

אגף התנועה מבקש בכתב האישום לפסול את רישיון הנהיגה של הנהג עד תום ההליכים נגדו. כתב אישום הוגש גם נגד שניים מחבריו של הנהג, המתועדים יחד עמו בסרטון, בין היתר בגין שידול לנהיגה בקלות-ראש ובמהירות שיש בה סכנה לציבור.

הסרטון פורסם בסוף אוגוסט השנה, לאחר שהועלה לרשת פייסבוק על-ידי אחד הצעירים שהיו ברכב בזמן הנסיעה המסוכנת. זמן מה לאחר פרסום הסרטון חשפה המשטרה את זהותם של החשודים: מדובר ב-3 צעירים תושבי צפון הארץ, שנסעו בתחילת יולי במכונית BMW חדשה.

בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט טען הנהג שצולם בסרטון כי לא מדובר בנהיגה פרועה, אלא במד מהירות מקולקל. "חשוב לי לומר שאנחנו לא נהגים מסוכנים. נסענו על 90 קמ"ש בערך, אבל מד המהירות התקלקל, וזה נראה כאילו הנסיעה התבצעה ב-260 קמ"ש", אמר הנהג.

התגובות לסרטון ברשת דווקא עודדו את הנהג

בקטע הווידיאו, שזכה לשם "תל-אביב-חיפה ב-9 דקות - אל תנסו בבית", נראה נהג הרכב נוסע במהירות שמגיעה לכ-260 קמ"ש. במקום להעיר לו, ממשיכים חבריו דווקא לעודד אותו וקוראים לו להאיץ.

במהלך הנסיעה אף מחליט הנהג להוריד את ידיו מההגה ולמחוא כפיים לצלילי מוזיקה רועשת, תוך כדי שהחבורה מתעדת את הנסיעה המופרעת במשך יותר מ-3 דקות.

למרות שמדובר באירוע חמור במיוחד, זכה הסרטון דווקא לתגובות אוהדות בפייסבוק, כאשר 7 גולשים כבר העניקו לו "לייק". אחר אף שיבח אותם וכתב בתגובה לסרטון: "כל הכבוד".