ביהמ"ש: סניף ירקונים של חצי חינם בפ"ת ייסגר ביום שישי

רשת חצי חינם ביקשה לעכב את צווי הסגירה לסניף ירקונים על מנת לאפשר את קליטת העובדים בסניף החדש בהוד-השרון, אולם ביהמ"ש דחה את הבקשה

יום שישי, יום הקניות, הוא גם היום שבו ייסגר הסניף של רשת המזון חצי חינם בצומת ירקונים בפתח-תקווה. כעת נראה תאריך זה כסופי, לאחר שבית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה את בקשת הרשת לצו ביניים לעיכוב ביצוע הצווים הפליליים לסגירת הסניף.

כזכור, בספטמבר קבע בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה כי הסניף ייסגר ב-15 באוקטובר, בפסק דין שהתקבל בערעור שהגישה המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה והוועדה המקומית לתכנון ולבנייה פתח-תקווה. פסק דין זה קבע כי הצווים להפסקת השימוש ולסגירת הסניף ייכנסו לתוקף כבר ב-15 באוקטובר - במקום בתאריך המקורי, 31 בדצמבר.

כזכור, מתחם ירקונים הוקם בשנות ה-90 על קרקע שייעודה המקורי חקלאות, עת רשויות התכנון הוציאו היתרי בנייה והיתרים לשימוש חורג לעסקים שנהרו למקום והחלו בתכנון תוכנית מתאר מתאימה.

בדצמבר האחרון דחה בית משפט השלום בפתח-תקווה את כניסתו לתוקף של צו הסגירה שהוצא לחצי חינם, וקבע כי צו ההריסה למקום ייכנס לתוקף באוקטובר 2010.

זאת, לאחר ש-800 מעובדי המתחם הפגינו בתור ללשכת התעסוקה בתל-אביב במחאה על אובדן מקום עבודתם, בשל מה שכינו "סחבת ביורוקרטית" בת 20 שנה של ועדות התכנון. אלה טענו כי אף שהרשויות לא שינו את כוונתן לייעד את המתחם לפנאי ומסחר, הן הפסיקו לתת היתרים לשימוש חורג.

נגד חצי חינם הוגשו כבר בשנת 2000 כ-4 כתבי אישום בגין פעילותו הבלתי חוקית של המרכול.

בבקשה לצו ביניים טענה חצי חינם כי יש לחוס על העובדים ולהמתין לפתיחת הסניף החדש בהוד-השרון שיקלוט אותם. ואולם, השופטת מיכל אגמון-גונן כתבה בהחלטתה אתמול (ב') כי "כעת מתברר כי המרכול ההוא נפתח, ככל הנראה עם עובדים חדשים, ולבקשה מצורפת תחינה של העובדים כי בית המשפט יגן על מקום פרנסתם. לעניין זה אין להם לפנות אלא לחברה, שהתחייבה להעביר את העובדים למרכול החדש".

השופטת החליטה, כאמור, שלא להעניק צו ביניים לעיכוב הצו הפלילי שניתן.