אייפקס פוצצה את העסקה לרכישת פסגות; מקורבים למו"מ: "ההתעקשות של יורק ילדותית; נפרדו דרכינו"

נציגי קרן אייפקס לא הגיעו היום לפגישת הקלוזינג ולמעשה פוצצו את העסקה ■ קרן אייפקס ליורק: יש לכם 30 יום לתקן "ההפרות" - אחרת לא תהיה עסקה ■ קרן יורק הודיעה כי אין בכוונתה להאריך את המועד האחרון להארכת העסקה

עסקת פסגות התפוצצה. למועד הקלוזינג שהיה היום (ד') בשעה 16:00 לא הגיעו נציגי קרן אייפקס, והעבירו הודעה לבעלת השליטה בפסגות, קרן יורק, כי יש לה 30 יום לתקן "ההפרות" אחרת לא תהיה עסקה. קרן יורק הודיעה כי אין בכוונתה להאריך את המועד האחרון להארכת העסקה.

מקורבים למו"מ אמרו ל"גלובס", כי "ההתעקשות של יורק לא להאריך היא ילדותית ולא סבירה. כנראה שנפרדו דרכינו".

מבחינת אייפקס, בניהולה של זהבית כהן, קרן יורק הפרה את ההסכם ולא ניתן לקיים את העסקה מאחר ופסגות נתון בחקירה פלילית וקיים איום ממשי על יכולתו לתפקד כבית השקעות בעל רישיון. אייפקס הודיעו ליורק כי הם ישמחו לקיים את העסקה במידה ויתוקנו ההפרות.

פיצוץ העסקה מתקיים למרות שמסתמן כי הפרקליטות תנטרל בקרוב את הפצצה העיקרית המאיימת על השלמת מכירת בית ההשקעות לקרן אייפקס. בפרקליטות נוטים להחליט שלא להעמיד לדין את בית ההשקעות בפרשת הרצת האג"ח, ולהסתפק בקנס של כ-150 מיליון שקל. בכל אופן, עדיין לא נחתם הסדר שכזה, ועד שלא ייחתם ההסדר עם הפרקליטות לא תהיה עסקה.

בפרקליטות נוטים להסכים לפשרה שתכלול את הקנס האמור, וזאת מכמה סיבות. ראשית, בית ההשקעות עומד לפני החלפת בעלים, כך שצפויה עזיבה של בעלי תפקידים שהיו קשורים לפרשה, והם לא ימשיכו בתפקידם כדמויות מרכזיות בבית ההשקעות. כמו כן, אם לא תהיה עסקת טיעון מול בית ההשקעות, עלול להיגרם נזק רב לציבור. בשלב זה נראה כי לפרקליטות יש העדפה לביצוע עסקת טיעון, וכרגע עדיין מתנהל הליך "תן וקח" מתקדם בין הצדדים.

במקביל, אנשי הפרקליטות ממשיכים בהליכים הפליליים נגד המעורבים האחרים בפרשה - מנכ"ל פסגות רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות ני"ע שי ירון, סמנכ"ל הברוקראז' לשעבר דוד אדרי ומנהל חדר המסחר לשעבר, שי בן דוד. כל אלו חשודים בעבירות של תרמית בניירות ערך.

לפני יותר מחצי שנה חתמו הצדדים על המתווה המקורי לעסקה, לפיו תרכוש אייפקס 76% מבית ההשקעות בתמורה לכ-2.36 מיליארד שקל - מחיר ששיקף לפסגות שווי של כ-3.1 מיליארד שקל. אייפקס צפויה לקבל הנחה של כ-10% מהמחיר המקורי, כך שתשלם כ-2.1 מיליארד שקל עבור השליטה בפסגות - מחיר שישקף לבית ההשקעות שווי של כ-2.8 מיליארד שקל.