מניית הערב: מועמדת חמה לרכישה שמזנקת במחזור חריג

סיגייט טכנולוגיות, יצרנית הכוננים הקשיחים דיווחה כי היא מצויה במו"מ עם גורם אנונימי המעוניין לרכוש אותה ולהפוך אותה לפרטית ■ אנליסטים העריכו כי הצעת הרכש צפויה לפי 18 ד' למניה

מניית סיגייט טכנולוגיות (סימול: STX) מזנקת הערב (ו') בוול סטריט בכ-20% ל-15.25 דולר המשקף לה שווי של כ-7.18 מיליארד דולר, תוך שהיא מרכזת את אחד המחזורים הגדולים הערב בוול סטריטוכעת החליפו בה ידיים מעל ל-60 מיליון מניות לעומת הממוצע בשלושת החודשים האחרונים שעמד בה על 15 מיליון מניות.

ייצרנית הכוננים הקשיחים דיווחה היום כי היא מנהלת מו"מ עם גורם שנותר אנונימי המעוניין לרכוש את החברה ולהפוך אותה לפרטית, עם זאת ציינה כי עדיין לא קיבלה הודעה רשמית על הצעת רכש.

סיגייט טכנולוגיות כבר עמדה במצב דומה במהלך העשור האחרון, כאשר קבוצה של משקיעים רכשה אותה בתמורה ל-1.7 מיליארד דולר בשנת 2000. בשנת 2002 הונפקה סיגייט וגייסה 870 מיליון דולר.

אנליסט המניות של S&P, ג'ים ין העריך כי סיגייט עשויה לקבל הצעת רכש לפי 18 דולר למניה, בהתבסס על תוצאותיה ב-12 החודשים האחרונים, אך הוסיף כי "בהתחשב בחולשה הפוקדת את התעשייה אליה משתייכת סיגייט, אנו חושבים כי הצעת רכש עלולה שלא להגיע לשלב הזה". אנליסט אחר העלה בעקבות ההודיעה שפירסמה החברה את מחיר היעד שלו למניה ל-18 דולר מ-16 דולר. בשנה האחרונה נסחרה המניה בין 9.84 דולר ל-21.58 דולר למניה.

גם מתחרתה של סיגייט, חברת ווסטרן דיגיטל מזנקת הערב ביותר מ-8% לכ-32 דולר.