אבי הוכמן מונה למנכ"ל גאון: יקבל 80 אלף שקל בחודש ובונוסים

(עדכון) - דירקטוריון גאון אחזקות אישר את העסקת הוכמן במקומו של שי פרמינגר, שעזב את החברה

אבי הוכמן, שעזב לפני 4 ימים את תפקידו כמנכ"ל דואר ישראל, מונה למנכ"ל גאון אחזקות במקומו של שי פרמינגר, שעזב את הקבוצה לאחרונה. דירקטוריון גאון אחזקות התכנס היום לאשר את מינויו של הוכמן והוא ייכנס לתפקידו ב-16 בינואר 2011, לתקופה בלתי קצובה.

במסגרת תפקידו החדש יזכה הוכמן לשכר של 80 אלף שקל בחודש, כמו גם להטבות לתוכנית בונוסים לה היה זכאי בזמנו פרמינגר, הכוללת 1.8% מהרווח מפעילות שוטפת ו-1.25% מרווחי ההון של החברה (בסכום שלא יעלה על השכר השנתי, כלומר על 960 אלף שקל).

הוכמן הגיע לפני 5 שנים לדואר ישראל עוד בימיה כרשות הדואר, ומצא רשות ממשלתית עם גירעונות אדירים בהון העצמי ובהתחייבויות האקטואריות לפנסיות של העובדים. חצי שנה לאחר מינויו למנכ"ל הפכה רשות הדואר לחברת דואר ישראל בע"מ. תחת ניהולו של הוכמן החברה עברה לרווחיות של עשרות מיליוני שקלים מדי שנה מאז הקמתה.

גאון הודיעה ב-16 בספטמבר על סיום תפקידו של פרמינגר כמנכ"ל החברה. גאון, שנמצאת בבעלות משה גאון, עוסקת בתחומי הקמעונאות באמצעות החברה הבת "אייס אוטו-דיפו", שולטת בגאון אגרו ופעילה בשוק ההון על ידי החזקה כ-22% בבית ההשקעות מיטב. פרמינגר, שסייע לבני גאון ז"ל בהקמת הקבוצה לפני כ-12 שנה, הודיע באוגוסט האחרון על רצונו לפרוש מהתפקיד ולחפש אתגרים חדשים וקיבל עם פרישתו מצנח זהב של כ-3.5 מיליון שקל.

בשנה האחרונה הוביל פרמינגר את מיזוג הזרוע הפיננסית של קבוצת גאון - גאון שוקי הון, עם בתי ההשקעות מיטב וישיר, וכן השלים את תהליך מיקוד הקבוצה לפעילות בשלושת תחומי ליבת העסקים שלה - מים, קמעונאות וסחר ושירותים פיננסיים.

כעת, בקבוצת גאון רוצים להתרחב לחו"ל, ובשבועות האחרונים מנהלים מגעים לרכישת שתי חברות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים - אחת בתחום המים והשנייה בתחום הקמעונאות.

בסיכום 2009 עברה גאון אחזקות מהפסד לרווח נקי של 27.7 מיליון שקל, וברבעון הראשון של 2010 עלה הרווח הנקי בכ-27% לסך של 15.7 מיליון שקל.