חבילת ערוצים בלי התחייבות? ב-yes לא מחויבים למחיר

yes שומרת לעצמה את הזכות לשנות בכל רגע את מחיר החבילות ללא התחייבות ■ נציגי שירות: "זה כל העניין בתוכנית ללא התחייבות - הלקוח לא מחויב, והחברה לא מחויבת"

חבילות הערוצים ללא התחייבות שהשיקו HOT ו-yes בזו אחר זו הן אכן בשורה למי שמחפש אפשרות להתנתק בכל רגע נתון ללא קנסות, אך זה המקום להזכיר כי בשתי החברות מדובר כרגע במבצע הצטרפות זמני ללא התחייבות - ולא במדיניות ארוכת-טווח.

ב-HOT מוצע המחיר עד אמצע נובמבר (315 שקל לחודש לחבילת הטריפל, בתוספת 20 שקל לחודש לממיר מג'יק) וב-yes טרם פרסמו את מועד תום המבצע (חבילות בעלות הגבוהה ב-15 שקל מחבילות דומות בהתחייבות), אך מודים כי הוא מוגבל בזמן.

מה משמעות המסלולים בכל הנוגע להתחייבויות החברה כלפי הלקוח, ולכמה זמן תקף המחיר?

מבדיקת "גלובס" עולה כי בעוד שב-HOT מתחייבים נציגי השירות באופן ברור, בכל אחת מהשיחות שביצענו, ל-36 חודשים עבור מחיר המבצע המוצע כיום לעסקת הטריפל ללא התחייבות - הרי שב-yes גורם אי-הוודאות משחק תפקיד ניכר.

אמנם בדוברות yes נאמר לנו רשמית כי "מבצעים הכוללים ממיר מקס טוטאל מוצעים ל-3 שנים, ומבצעים אחרים מוצעים לשנתיים", אולם במוקד השירות לא שמעו על כך.

במספר פניות למוקד המכירות של yes, בשיחות עם נציגי שירות שונים, הסבירו לנו כולם כמעט באותן המלים כי "זה כל העניין בתוכנית ללא התחייבות - הלקוח לא מחויב, והחברה לא מחויבת". לשאלתנו האם זה אומר שהחברה רשאית לשנות את המחיר בכל עת, השיבו כי "אכן, החברה יכולה לשנות את המחיר, אבל הלקוח יכול לעזוב בכל נקודה". כששאלנו את אחת הנציגות אם היא בטוחה כי זו מדיניות החברה, ניגשה זו לדבריה לברר את הנושא עם מנהל - ושבה בתום הבירור עם אותה התשובה.

נציג נוסף הגדיל לעשות ומיהר להבטיח לנו כי המחיר המוצע הוא "לכל החיים". רק כשחזרנו והבענו תמיהה ודרשנו בירור מעמיק יותר מול מנהל - שב הנציג והודה בפנינו כי החברה רשאית לשנות את המחיר בכל עת.

וכיצד מתכוונת yes להתריע בפני עליית מחירים במועד לא ידוע מראש? גם כאן נראה כי קיימת אי-בהירות רבה. נציגי המכירות הסבירו כי הודעה ניתן יהיה למצוא בחשבונית הקודמת לעליית המחירים (בלי לציין כמובן באיזה גודל ובאיזו רמת הבלטה), ואחרת הוסיפה כי כתובית מתאימה על מסך הטלוויזיה היא התראה מספקת לצורך העניין. שום מילה על פנייה יזומה לצרכן לצורך קבלת אישור לחידוש העסקה במחיר העדכני, חלילה.

בדבר אחד אין ספק: הן לקוחות HOT והן לקוחות yes נדרשים להישאר ערניים ולוודא שאיש לא משנה להם "מתחת לאף" את המחיר ללא התחייבות, בלי ששמו לב. גם לחופש יש מחיר משלו - וכדאי לוודא שהוא לא גבוה מדי.

מ-yes נמסר בתגובה: "אכן המבצעים הם לשנתיים או ל-3 שנים, בהתאם למופיע בטפסי המבצע, המופיעים גם באתר. תדרכנו שוב את נציגי השירות במוקד כדי לחדד את הנקודה".