מה הסיכויים? שתי הגרלות לוטו בחודש - אותם מספרים זוכים

ב-21 בספטמבר הוגרלו 6 מספרים בהגרלת הלוטו ■ בהגרלה שנערכה אמש, פחות מחודש אחרי, התברר: אותם המספרים בדיוק הוגרלו - רק בסדר שונה

מי שלא הבין עד היום את אותם משתתפים בהגרלת הלוטו שלא מחליפים מספרים אף פעם, אולי עכשיו ישנה את דעתו: בהגרלת הלוטו שנערכה אמש (שבת) הוגרלו בדיוק אותם מספרים זוכים שהוגרלו לפני כחודש.

בהגרלת הלוטו שנערכה אמש הוגרלו המספרים: 13, 14, 26, 32, 33, 36 והמספר החזק 2.

בדיקה של המספרים הזוכים העלתה נתון מדהים, שכמעט אינו אפשרי מבחינה סטטיסטית: בדיוק אותם המספרים הוגרלו בהגרלה שנערכה ב-21 בספטמבר, למעט המספר החזק. בהגרלה הקודמת המספר החזק היה 1, וסדר יציאת הכדורים מהמכונה היה שונה.

"בעולם ההגרלות והמזל הכל אפשרי"

"המקרה נדיר מאוד מבחינה סטטיסטית, אבל כיוון שאנחנו עוסקים בעולם של הגרלות ומזל, אז הכול אפשרי", אמר ד"ר חיים מלמד, יועץ סטטיסטי למפעל הפיס. "במשך שנים לא קרה מקרה כזה בעולם, אבל הוא בהחלט אפשרי", הוסיף ד"ר מלמד. הוא ציין כי המספר הנוסף לא היה זהה, וכי סדר הופעת המספרים היה שונה אף הוא.

"סיכויו של כל צירוף לעלות בגורל זהה לכל צירוף אחר, אך זה בהחלט יוצא דופן", סיפר סמנכ"ל השיווק במפעל הפיס, דורון אנגל, בשיחה עם חדשות ערוץ 2. "המקרים היותר נדירים הם כאלה בהם אותו אדם זוכה פעמיים בפרס הראשון, וגם זה קרה", הוסיף.

השאלה הנצחית - אם להמשיך ולמלא את אותו המספר במשך שנים - נותרה עדיין פתוחה. אז איך אתם מתכוונים למלא את הטופס הבא?