תביעה: מזרחי-טפחות הטעה את ביהמ"ש בחישוב הסכום לתשלום בפסק דין

‎בערעור לעליון נטען כי בשל ההטעיה, נדרשים התובעים לשלם ריבית של 17% במקום 4.5%

בנק מזרחי-טפחות החתים את שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, נסים ישעיה, על פסיקתה (חישוב הסכומים לתשלום בפסק הדין) שגויה, שאינה משקפת את פסק הדין, ושבעטיה ביקש לגבות ריבית של 17% מלווה במקום 4.5%, בנוסף להצמדה - כך טוענים יוסף ודרויש שיליאן, שלוו כסף מהבנק והסתבכו עמו בתביעה משפטית, בערעור שהגישו בסוף השבוע לבית המשפט העליון, באמצעות עו"ד דניאל ארנסט, השופט בדימוס.

לטענתם, הבנק הטעה את השופט בחישוב הסכומים שבפסיקתה, בחוסר תום-לב, ובשל כך הגדיל את סכום החוב במיליוני שקלים.

המערערים הם שני לווים שקיבלו בזמנו סכום כסף כהלוואה מהבנק, ומאוחר יותר עירערו על תקפות הסכם ההלוואה.

בפסק דינו של השופט ישעיה נקבע כי ההלוואה תקפה, ואולם המחלוקת המרכזית בין הצדדים היתה סביב גובה החוב.

"מכוח דרישת הצדק הבסיסית ביותר, לא יעלה על הדעת כי הבנק יגבה ריבית כה גבוהה בניגוד לדין ולמוסכם", נטען בערעור לעליון, " למרות שפסק הדין מפנה לחוות-דעת המומחה, עומד הבנק בסירובו לתת למומחה של בית המשפט לחשב את החוב ומתעקש לגבות חוב מופרז".

לטענתו של ארנסט, אף שהשופט ישעיה ביקש מהצדדים, לאחר מתן פסק הדין בתביעה, להגיש לו פסיקתה המשקפת את הכרעתו השיפוטית, הגיש הבנק פסיקתה המתקנת את הפסיקה, ובכך הסיט את הפסיקה לטובתו.

"כהוכחה לתקלה", נכתב בערעור, "הבנק בעצמו הכפיל לפתע את דרישתו לאחר שזכה בפסיקתה השגויה, בעוד שקודם לכן הבנק עצמו דרש הרבה פחות, וזאת בהתבסס על 'מסמכי הבנק', דבר זה מעיד כאלף עדים כי הפסיקתה אינה נכונה וכי ניתנה מתוך טעות והטעיה". (ע"א 7218/10).