הקרב על ראשות ועדת הכלכלה: שאמה ייפגש מחר עם נתניהו

שאמה הודיע כי הוא מסרב לשמש סגן שר התקשורת במקום יו"ר ועדת הכלכלה ■ הצהיר: "אין לי ספק שב-3 בנובמבר יבוצע חילוף בהתאם להחלטת סיעת הליכוד והבטחת רה"מ"‏

‎‎ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) מסרב לשמש סגן שר התקשורת במקום יו"ר ועדת הכלכלה. לקראת חילוף יו"ר ועדת הכלכלה שנקבע ל-3 בנובמבר, נעשים ניסיונות בלשכת ראש הממשלה להשאיר את יו"ר הוועדה הנוכחי, ח"כ אופיר אקוניס, בתפקידו ולמצוא לשאמה תפקיד סגן שר. בין היתר הועלו הצעות להעניק לשאמה את תפקיד סגן שר הבינוי והשיכון; סגן שר התחבורה; או סגן שר התקשורת. שאמה מסרב לכל חלופה והוא סבור שבסופו של דבר יזכה לשבת על כיסא היו"ר. בהמשך השבוע צפוי שאמה להיפגש עם ראש הממשלה ולדרוש ממנו לעמוד בהבטחתו על פי הסיכום המוקדם ולקבל לידיו את ראשות הוועדה.

ביום שישי בבוקר כתב שאמה בעמוד הפייסבוק שלו: "בוקר טוב, אין סיבה להתרגש, מאחר שאני מחזיק בידי הן את החלטת סיעת הליכוד והן את הבטחתו האישית ומילתו של ראש ממשלת ישראל. אני לא מאמין שרוה"מ יפר את מילתו ולא יעמוד בהבטחתו".

אקוניס טוב לקואליציה

‎‎מנגד, גורמים בליכוד סבורים שאם יבקש ראש הממשלה את הסכמת הסיעה לאפשר לאקוניס להישאר בתפקיד, הוא יקבל את אישורה. "נתניהו יכול להעביר היום בסיעה כל החלטה שרק ירצה, בין אם היא מדינית, כלכלית, פוליטית או פרסונלית", אמר ל"גלובס" גורם בליכוד.

המאבק על ראשות ועדת הכלכלה החריף בחודשים האחרונים. הנורות האדומות במשרד ראש הממשלה נדלקו בעקבות התנהלותו של שאמה, שלא אחת חבר לאופוזיציה נגד עמדת הממשלה בנושאים שנידונו בוועדת הכלכלה ובהם סוגיית דמי המעבר, חוק ערוץ 10 ועוד. אחד המסמרים האחרונים בארון ננעץ רק בשבוע שעבר, כששאמה התנגד לפשרה שהציעה הממשלה סביב התקנות המסדירות את אופן חיוב האגרה בנתיב החדש שיופעל מאזור נתב"ג ועד לתל אביב. גורמים בסביבת ראש הממשלה אומרים כי ההתנהלות הזו נתפסה כמשהו שעלול לבשר רעות בתפיסת הקו של הוועדה בעתיד, שעלול להיות לעומתי לעמדת הממשלה.

‏כיום מוביל אקוניס קו שמתיישב עם עמדת הקואליציה, ולכן מעדיף ראש הממשלה לראות את מקורבו יושב בראשות הוועדה שעל סדר יומה צפויים להיות מונחים נושאים הקרובים ללבו בחודשים הקרובים.

‏שאמה מסר בתגובה כי "אין לי ספק שב-3 בנובמבר יבוצע חילוף בכיסא יו"ר ועדת הכלכלה, בהתאם להחלטת סיעת הליכוד והבטחת ראש הממשלה אליי. עם כל הכבוד לטייקונים ולבעלי אינטרסים כלכליים המעדיפים את אקוניס על פני בתפקיד היו"ר, הם עדיין לא מנהלים את סיעת הליכוד ובטח לא את כנסת ישראל. בכל מקרה, לא נולדתי יו"ר ועדת הכלכלה, אך צברתי מספיק אומץ לא להתכופף בפניהם. אעדיף להפסיד את תפקיד יו"ר ועדת הכלכלה ולא לשתוק בעניין תמלוגי הגז".

‏אקוניס סירב להגיב. ‏‎‎