נציג היוצרים נגד יו"ר הרשות השנייה: אפעל בלי לעדכן אותך

אייל מלובן מאשים את אילן אבישר בהתעלמות מחברי המועצה האחרים ובאי-שיתופם בקבלת ההחלטות ■ אבישר: "המכתב של מלובן כולל שגיאות גסות ואי-דיוקים בתיאור העובדות"

חבר מועצת הרשות השנייה, נציג היוצרים אייל מלובן, מביע תרעומת על התנהלות יו"ר המועצה, אילן אבישר, במסגרת חלופת מיילים בין השניים שהגיעה לידי "גלובס". מלובן מאשים את אבישר בהתעלמות מחברי המועצה האחרים ובאי-שיתופם בקבלת ההחלטות.

לדברי מלובן, בכוונתו לפעול מעתה ללא יידוע של אבישר על פעולותיו במסגרת המועצה. "היה מאוד כדאי שתחרוג ממנהגך האישי אליי, יחס מחפיר, ושתתייחס בכובד-ראש לנאמר כאן מתוך ביקורת בונה, משום שמעתה ואילך אין בכוונתי לידע אותך על כל פעילות שלי הנוגעת לתפקידי כחבר מועצה", כתב מלובן לאבישר.

אבישר ענה למלובן: "עד היום עניתי לכל המיילים שלך, טרחנים ותמוהים ככל שהיו. אינני מתכוון לעשות זאת יותר, כיוון שהטון והסגנון הופכים לבלתי נסבלים". לדבריו, "אנחנו נתייחס לנושאים רלבנטיים ובעלי ערך במסגרת סדר היום של ישיבות המועצה".

ריכוזיות יתר?

מבדיקת "גלובס" עולה כי לתחושותיו של מלובן שותפים חברי מועצה אחרים - ולא בודדים. גורם אחר במועצה הצטרף לדבריו של מלובן ואמר ל"גלובס" כי "ישנה תרעומת על אופן הניהול הריכוזי יתר על המידה של היו"ר החדש, שאולי נובעת מחוסר הבנתו את תפקיד המועצה, וכן מתוך התעלמות תמוהה מהיכולת ומהידע שיש ליתר חברי מועצה. בהתחשב בעובדה שמדובר ביו"ר שבעצמו נדרש ללמוד את עבודת המועצה בתחומים הרבים שהרשות השנייה מעורבת בהם, הדבר מעורר תהיה ועלול לפגוע בתפקוד תקין של עבודת המועצה בנושאים חשובים מאוד שעומדים על הפרק, ובכללם רפורמת הרישיונות".

מלובן, נודע ל"גלובס", ביקש להשתתף בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, אולם נדחה על הסף. "כשאני בא ומבקש להשתתף בדיון, זה לא נעשה מתוך מצב בו אני 'מבקש את רשותך' אלא מתוך גילוי נאות... משום שבקשה זו בה אתה 'מאשר' או 'לא מאשר' לי להשתתף, אינה נופלת בתחום סמכותך כלל. גם העובדה שאתה 'יושב בדיוני ועדת הכלכלה' ומבקש מאתנו במייל 'חומר לדיון', ואתה אומר 'שתשקול מה מתוכו אתה תבחר להציג' - חורג מסמכותך. אתה לא רשאי 'לבחור' מה להעביר ומה לא. זוהי החלטת מועצה - ולא החלטתך", כותב מלובן.

מלובן טוען גם כי אבישר אינו משתף את חברי המועצה בפגישות עם המפוקחים על-ידה. "אנחנו רואים מצעד של זכייני התקשורת, מפיקים, בעלי עניין שונים לפני השר ויו"ר הוועדה להשמיע את עמדתם, ואנחנו - שנבחרנו ואמורים לייצג את הנושא - לא מביעים כל עמדה?", שואל מלובן ומוסיף: "זה זילות של המינוי שלנו כחברי מועצה. ניתן היה לקבל החלטות, ואתה כיו"ר לא דאגת לקדם דיון נוסף בפני החברים לשם קבלת החלטות".

אייל מלובן סירב להגיב לידיעה.

אילן אבישר מסר בתגובה: "חשוב להדגיש כי המכתב המדובר כולל מספר שגיאות גסות ואי-דיוקים בתיאור העובדות. המכתב מעיד יותר מכל על שולחו מאשר על מצב העניינים האמיתי במועצה. אינני סבור כי ראוי לנהל פולמוסים בסוגיות מעין אלה בערוצי התקשורת הציבוריים".