מימושי רווחים: המסחר בת"א נסגר בירידות בעקבות וול סטריט

המעו"ף איבד 0.65% ■ העלאת ריבית מפתיעה בסין ■ לאומי רוכש את החזקות מבטח שמיר בתנובה תמורת 1.23 מיליארד שקל ■ בורגן: "מחיר של שקל לרציו - מוצדק"

מימושים: יום המסחר בבורסה של תל-אביב (ג') נסגר בירידות על רק הירידות בהם פתחה וול סטריט, המושפעת מירידות בשערה של מניית אפל, ומירידת הרווחיות בקרב הבנקים המובילים בארה"ב. גם הדולר המתחזק בעולם בעקבות העלאת הריבית המפתיעה בסין, שולח את הסחורות לירידות מכביד על האווירה מעבר לים. בת"א נרשמו היום מימושים בעיקר בקרב מניות מגזר הטכנולוגיה ומגזר חיפושי הנפט והגז. מדד המעו"ף סיים את המסחר יברידות של כ-0.6% כאשר את הירידות בו הובילו מניות הקידוחים של קבוצת דלק, בעוד שרק 3 מניות מ-25 המניות במדד סגרו היום בעלייה.

בבורסה התרכזו גם היום בקולות היוצאים מוועידת אנרגיה ועסקים 201, המתקיימת בכפר המכביה ברמת גן. אתר "גלובס" העביר את הכנס בשידור חי . היום נאמו, בין היתר, יורם טורבוביץ, יו"ר דלק אנרגיה; יעקב מימרן; אוהד מראני, יו"ר שותפות עמנואל; טוביה לוסקין, הגיאולוג של גבעות ; וכן שר האוצר יובל שטייניץ. יתקיים גם פאנל אנליסטים המסקרים את הסקטור: יואב בורגן מפועלים סהר, גיל בשן מ-IBI, ירון זר מכלל פיננסים וערן יונגר ממגדל שוקי הון.

שר האוצר, שטייניץ אמר בנאום מיליטנטי כי "אוצרות הטבע שייכים לעם ישראל; לא ניכנע ללחצים; הדפנו איומים אמריקנים". שטייניץ גם שיגר רמז עבה לאיום שאיימה נובל אנרג'י בדיון בכנסת ואמר "שום בית משפט בעולם לא יגיד לישראל לא לעשות את מה שנעשה באנגליה ובארה"ב". לדבריו "יש אפשרות שקידוחי הגז יהיו בסדרי גודל של מאות מיליארדים - אך צריך להיזהר מ'המחלה ההולנדית'"

מגזר הטכנולוגיה המרוכז בת"א במדד התל-טק שילם היום מחיר כשירד ב-1%, על רקע הירידות במדד המקביל לו בארה"ב, הנאסד"ק שבו בולטת בירידות מניית אפל, לאחר שאמש אמנם ניפצה את התחזיות והציגה זינוק של כ-70% ברווחים ובהכנסות, אך התחזיות הנמוכות ביחס לציפיות שפרסמה לרבעון הנוכחי והמכירות של ה-iPad שלא עמדו בתחזיות מובילות אותה היום לירידות משמעותיות.

לאחר שאמש פירסמה קבוצת סיטי את תוצאותיה לרבעון השלישי שעלו על תחזיות האנליסטים, הגיע היום תורו של בנק אוף אמריקה לדווח. בכל הנוגע לפעילות השוטפת - הצליח הבנק להציג תוצאות מצויינות כשהוא חותם את שלושת החודשים האמורים עם רווח של 3.1 מיליארד דולר ורווח של 27 סנט למניה. מדובר בתוצאה חיובית בהרבה מהצפי המוקדם של אנליסטים שחזו רווח של 16 סנט למניה בלבד. עם זאת, בשורה התחתונה לאחר הוצאות חד פעמיות נאלץ הבנק להתמודד עם התרחבות החור בכיס, זאת לאור הוצאה חד פעמית של 7.65 מיליארד דולר - זאת על רקע הרפורמה בתחום כרטיסי האשראי שעברה בארה"ב בחודשי הקיץ והכריחה התאמות מצד מערכת הבנקאות במדינה.

סקטור הגז הטבעי במוקד

המסחר במניות סקטור הגז הטבעי התנהל בנטייה לירידות בהן בולטות דלק קבוצה , דלק קידוחים ואבנר לאחר שאתמול רשמו רבות מהשותפויות המשתייכות למגזר עליות חדות. רציו קיבלה היום זריקת עידוד מכיוונו של האנליסט יואב בורגן שאומר בכנס האנרגיה "אפשר להצדיק די בקלות מחיר של 1 שקל למניית רציו" - מדובר במחיר הגבוה ביותר מ-100% ממחיר השוק.

אתמול דיווחנו כי בנק דיסקונט צפוי לקבל מהפיקוח על הבנקים ארכה של שנה כדי להגיע ליעד הלימות הון הליבה הנדרש של 7.5% שקבע בנק ישראל לסוף 2010. בשלב זה ברור כי דיסקונט לא יוכל לעמוד ביעד במועד שנקבע, ולכן יגבש עם הפיקוח מתווה מוסכם להגעה ליעד עד סוף 2011.

בנק לאומי רוכש את החזקות מבטח שמיר בתנובה תמורת 1.23 מיליארד שקל. המו"מ בין הצדדים נחשף לראשונה ב"גלובס". מכירת החזקות מבטח שמיר בתנובה סוללת את הדרך להחזרתה של המניה למסחר הרציף בבורסה.

מכתשים-אגן נסחרה על רקע ההכרזה המשותפת עם מונסנטו על שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום הגנת הצומח. שיתוף הפעולה ישלב בין סל המוצרים של מכתשים אגן ובין תוכנית הדברת העשבים של מונסנטו.

טבע הגיבה לדברי האנליסט ד"ר רוני גל מ-Bernstein Research שכתב בסקירה על חברות התרופות לקראת דו"חות הרבעון השלישי, כי קבוצת ההתייחסות של טבע אינה החברות הגנריות המתחרות, אלא יצרניות התרופות הגדולות. להערכת גל, מניית טבע תתקשה להציג ביצועים גבוהים משל קבוצת ההתייחסות, אלא אם כן יצא לפועל אחד משלושה תרחישים: הראשון, כניסה לשלב נוסף של מיתון, ובמצב כזה טבע נחשבת להשקעה דפנסיבית. השני הוא הקטנת חלקו של הקופקסון, התרופה המקורית של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, בסך הפעילות של החברה - לדוגמה באמצעות רכישה. השלישי הוא רצף של הצלחות בשוק הגנריקה.

טאואר רשמה עלייה לאחר שדיווחה כי חברת אנטרופיק (Entropic) מרחיבה את שיתוף הפעולה שלה עם טאואר, יצרנית השבבים הישראלית ממגדל העמק. כך הודיעה טאואר בהודעה לבורסה בארה"ב הלילה. אנטרופיק תהפוך לאחד מ-5 הלקוחות הגדולים של טאואר, עם מכירות פוטנציאליות של 50 מיליון דולר בשנה.

חברת בריינסוויי דיווחה היום על קבלת תוצאות ביניים מהמרכז הרפואי שיבא, תל השומר, בניסוי בחוליי פרקינסון. במסגרת ניסוי שנערך על ידי חוקרים מהמרכז הרפואי שיבא בתל השומר, בראשות ד"ר אורן כהן, נמצא כי טיפול DEEP TMS שפותח בחברה לטיפול בקורטקס הפרה-פרונטאלי והמוטורי - הינו בטוח ויעיל ומביא לשיפור משמעותי בתפקוד המוטורי של חולי פרקינסון.

מניית אולטרה שייפ המשיכה לזנק במחזור גבוה לאחר זינוק של 27% אתמול.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]