מנכ"ל קשת אבי ניר: "עזיבת אפיק 22 היא עקירה טראומתית"

ניר אמר את הדברים בוועדת הכלכלה, לאחר שהוחלט כי האפיקים 22 ו-10 ימשיכו ככל הנראה להיות פעילים - אך לא ע"י ערוצים מסחריים ■ כחלון: לא אפגע בחברות החדשות

האפיקים 10 ו-22 ימשיכו להיות פעילים - כך מסתמן בתום דיון של ועדת הכלכלה בכנסת סביב נושא חוק הרשות השנייה החדש.

על-פי ההחלטה שהתקבלה בוועדה, האפיקים 10 ו-22 - אשר זכייניות הטלוויזיה ביקשו שיוחשכו עם המעבר לרישיונות - ימשיכו לפעול, אולם הוחלט כי לא ישודרו בהם ערוצים אשר יכולים להידמות באופן כזה או אחר לערוץ ברודסקאסט.

עם זאת, הוחלט כי לשר התקשורת, משה כחלון, תהיה האפשרות להחליט איזה סוג של ערוצים יהיו באפיקים אלה, ונשמרה לו הזכות להחליט כי האפיקים לא יפעלו כלל.

במהלך הדיון אמר מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, אבי ניר, כי העזיבה של אפיק 22 היא עבור הברודקאסט "עקירה טראומתית". לדבריו, "המדינה רוצה שהברודקאסט יצליח, ואף אחד לא רוצה להצטער על זה אחר-כך. זו עשויה להיות בכייה לדורות".

במהלך הדיון הדגיש ניר את חשיבות המותג 22 ואת עוצמת הפגיעה הכלכלית שתהיה לזכייניות ברגע שייאלצו לעזוב אותו.

במהלך הדיון אמרו נציגי HOT ו-yes כי ההחלטה להפקיע מהם את האפיקים המדוברים, בנוסף ל-5 אפיקים נוספים שיוקצו לערוצים מסחריים, אינה הוגנת ואינה שוויוניות. לדברי נציגת yes, מיכל רפאל, האפיקים שייכים להם ולהם בלבד.

בדיון אמר מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, כי יש הכרח להמעיט את הפגיעה בברודקאסט, ולכן אי-אפשר להתעלם ממה שיקרה למי שיקבל את האפיק.

בפתח הדיון הודיע כחלון כי הוא תומך בכך שחברת חדשות ערוץ 2 וחברת חדשות ערוץ 10 יישארו בידי הזכייניות שהן למעשה בעלות המניות בהן. עם זאת, השר הודיע כי הנושא לא יידון בישיבה ואמר כי יש לבחון משפטית כיצד למסד נושא זה.

כחלון הבהיר כי אין לו כוונה לפגוע בחברות החדשות. לאמירה זו של כחלון יש חשיבות יתרה, לאור העובדה כי הצעת משרדו הראשונית היתה לערוך מכרז על הפעלת חברות החדשות - מה שהטיל בספק את עתידן.