בעקבות חשיפת "גלובס": השר שמחון יעביר מסמכויותיו להרצוג

זאת כדי למנוע את ניגוד העניינים שנחשף ב"גלובס" של שר החקלאות המתמודד על תפקיד יו"ר קק"ל ■ היועמ"ש קבע כי חלק מהסמכויות יועברו לשר הרווחה הרצוג

לנוכח התמודדותו על תפקיד יו"ר הקרן הקיימת לישראל, יאלץ שר החקלאות, שלום שמחון, להעביר חלק מסמכויותיו המעמידות אותו במצב של ניגוד עניינים לכאורה, לשר הרווחה, יצחק (בוז'י) הרצוג. כך קבע היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. ניגוד העניינים של שר החקלאות שמחון המתמודד על תפקיד יו"ר קק"ל נחשף ב"גלובס".

שרי הממשלה יידרשו לאשר ביום ראשון הקרוב את העברת הסמכויות הקשורות לפקודת היערות והחלטות בתחום היערות הנוגעות באופן ישיר בקק"ל ובעובדיה משמחון להרצוג. פקודת היערות מעניקה, בין היתר, סמכויות לשר החקלאות בכל הקשור למינוי פקידי יערות ולאכרזה על גריעה (כריתה ובירוא) של חלקות יער, אזורים שמורים ויערות, פעולות שאותן מבצע השר באופן שוטף.

שמחון מצוי בניגוד עניינים מבניים, שכן תפקידו כשר החקלאות לפיתוח הכפר עומד בסתירה לסמכותו לגרוע יערות לשם פיתוח ישובים.

על אף ששמחון נערך לכניסתו לתפקיד יו"ר קק"ל, עדיין לא ברור האם יזכה בתפקיד. בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה התקיים עוד דיון היום בנושא. בית המשפט הורה לצדדים להגיש סיכומים בתיק רק בחודש הבא. הדיון הבא נקבע לאמצע נובמבר. ההתדיינות המשפטית בנושא צפויה להימשך עוד כחודשיים.

יו"ר קק"ל, אפי שטנצלר, מסר בתגובה להחלטה כי "המאבק אינו מאבק אישי ביני לבין שמחון, אלא מאבק על צביונה הדמוקרטי של מפלגת העבודה המחייב עריכת בחירות לתפקיד יו"ר קק"ל. אני משלם על כך מחיר כלכלי כבד מכיסי הפרטי, אך אני בטוח בצדקת דרכי".

מלשכת הרצוג נמסר כי "מדובר בהליך מקובל בין שרים שעבר את אישור הייעוץ המשפטי, והרצוג מתכוון להתייחס לסוגיה כמו כל סמכות אחרת הניתנת לו על פי החוק".