שפת גוף

הצבע שאנחנו בוחרים ללבוש מעניק לנו משהו מתכונותיו - מוסיף לנו תכונות שחסרות לנו, או מדגיש תכונות שקיימות בנו. לגברים שלבושים באופן רשמי, העניבה היא כמעט הפריט הצבעוני היחיד.

אדום: צבע שמשדר עוצמה, תקיפות, מרץ. מי שעונב עניבה אדומה משדר שהוא רוצה להשליט את רצונו על הסביבה, נכנע לדחפים, פזיז ונמהר, רגשן ואנרגטי. לכן, לא מומלץ לענוב עניבה אדומה לראיונות עבודה ולפגישות עסקיות.

ורוד: מסמל את היכולת להביע חיבה ואהבה, ומעיד על אדם סימפטי שמבקש שהסביבה תחזיר לו אהבה. ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, למשל, בחר בעניבה ורודה למסיבת העיתונאים שבה הודיע על מחלת הסרטן שבה לקה.

כתום: מעיד על מעשיות, יצירתיות, יכולת התמצאות, עצמאות, יכולת ארגון, מוטיבציה, עוצמה וכוח רצון. אדם שבוחר כתום נוטה להיות פעיל, הישגי ותחרותי, לעתים רגשני.

צהוב: מעיד על אדם מעניין ומרתק, בעל אישיות נמרצת, שמסוגל גם לדרבן אחרים. זהו אדם האוהב להיות פעיל ומעורב, מלא חיים, ערני, נמרץ, עליז וחיוני. יש לו יכולת להתמודד ולהתגבר בצורה טובה מאוד עם אתגרי חייו, גם אלה הדורשים הזדהות וחמלה. צהוב זוהר, קורן, מייצג ספונטניות ותקשורת, ביטחון, עוצמה, עליזות ונועזות.

ירוק: צבע רענן וויטאלי שמסמל סקרנות ושאיפה להתחדשות. הירוק מרגיע ומשדר בריאות, ומתאים במיוחד למי שעוסק במתן שירות.

כחול: מתאים מאוד לעולם העסקים ולראיונות עבודה, ואינו מתאים לבגדי ערב. כחול מעיד על אינטליגנציה, חוכמה, אחריות, ביטחון עצמי, יכולת ביצוע ועוצמה של רגשות עמוקים.

תכלת: מעיד שהאדם הוא יצירתי, מהיר תפיסה, בעל הבחנה טובה, רגישות גבוהה, דמיון פורה וגישה פרקטית. צבע התכלת מעיד גם על גישה אנליטית ועל יכולת ניתוח טובה, ורומז שהלובש אותו הוא יועץ מעולה.

סגול: מעיד על אדם הניחן ברגישות וחמלה, שחשוב לו להרגיש נחוץ כדי לחוש שמחה ואושר. סגול משדר מסתורין ויצירתיות, ואינו מתאים לראיונות עבודה ולפגישות עסקיות, אלא לאירועים חברתיים ולמפגשים רומנטיים.

תרבות: המשמעות של הצבעים משתנה ממקום למקום, ולכן יש לשים לב לתרבות ולהקשר. למשל, אין לבוא בעניבה אדומה לניחום אבלים.

הכותבת היא יועצת למיומנויות תקשורת בחברת אופקטיבי dorit@ofectivi.com