גיל בשן לגלובס TV: "ממליץ להתרחק מרציו; קשה מאוד להעריך בשלב זה את השווי הכלכלי של גבעות"

גלובס tv אנליסט האנרגיה של IBI סוקר את הנעשה בתחום, את הסיכונים שטמונים בקידוח "לוויתן", את האבסורד שבתמחור שותפות גבעות ואת המניות המומלצות, בכל זאת, בסקטור החם ■ "המניות שלהערכתנו שוות חשיפה הן ישראמקו (יעד - 64 אגורות) ודלק אנרגיה (יעד - 1,350 שקל)"

על רקע תחילת קידוחי האקספלורציה באתר "לוויתן" על ידי אסדת "סדקו אקספרס" ובהמשך לנקודת הרתיחה בה מצויות רבות משותפויות הנפט והגז הישראליות, ערך צוות גלובס TV ראיון מצולם עם גיל בשן, אנליסט האנרגיה של IBI.

בראיון עימו סקר בשן את הנעשה בתחום, את הסיכונים שטמונים בקידוח "לוויתן", את האבסורד שבתמחור שותפות גבעות ואת המניות המומלצות, בכל זאת, בסקטור החם.

- מדד ענף חיפושי הנפט והגז עלה ביותר מ-60% בשנה האחרונה, כאשר גבעות טיפסה בכ-90%, רציו עלתה ב-240% ומודיעין זינקה בלא פחות מ-1,200%. נראה שכבר אין מניה אחת בענף החם הזה שעדיין שווה קנייה.

בשן: "המניות היותר ספקולטיביות הן המניות שאנחנו ממליצים להתרחק מהן כמו מניית רציו, אשר כבר מתמחרת הסתברות של 100% להימצאות של גז. מניות כמו גבעות שקשה מאוד להעריך את השווי הכלכלי שלה בשלב זה, ועדיין המשקיעים נותנים לה שווי של מאות מיליוני שקלים. מעבר לזה, המניות שלהערכתנו שוות חשיפה הן מניית ישראמקו שאנחנו ממליצים עליה במחיר יעד של 64 אגורות ומניית דלק אנרגיה במחיר יעד של 1,350 שקל".

התכונה סביב מניות הנפט והגז דומה מבחינות מסוימות לשיגעון סביב פרחי הצבעוני שאחז בהולנד במאה ה-17. בשיא המשבר, ניתן היה לקנות אחוזה שלמה במחיר של פקעת צבעונים אחת, אך בחורף 1637 שמועה על היעדר ביקוש הפילה את מחירי הצבעונים לרצפה והמשקיעים נותרו ללא כלום. יש רק לקוות שלקדחת הנפט בישראל לא יהיה סיום דומה.