מסחר מאוחר גם בישראל: מאה נט תאפשר לסחור לאחר הסגירה

עם זאת, המסחר מוגבל לעיסקאות בהיקף מינימלי של 50 אלף שקל ■ ההצעות שיתקבלו יהיו סביב שער הסגירה

חברת שירותי המסחר בניירות ערך מאה נט מרחיבה את השירות ללקוחותיה הפרטיים ומציעה למשקיעים ביצוע עסקאות מחוץ לבורסה, לאחר סיום המסחר בבורסה של תל-אביב.

בבירור שבצעה החברה עם מאות לקוחות, התברר כי קיים עניין וצורך בשירות זה והמשקיעים מעוניינים להגיש הצעות קנייה ומכירה גם לאחר שעות המסחר.

חדר המסחר יפעל במתכונת ערב בשעות 17:00 עד 21:00 ההצעות שיתקבלו יפורסמו ע"י מאה-נט באתר החברה, כך שכל אחד יוכל לראותן. מי שימצא עניין באחת ההצעות, או ירצה להציע הצעה משלו, יתקשר לסוחרי מאה-נט, שיבצעו התאמות בין קונה למוכר ויטפלו בסגירת העסקאות.

כאשר תמצא התאמה בין קונה למוכר, יידרש כל אחד מהם לשלוח טופס הנמצא באתר: "התחייבות לביצוע עסקה מחוץ לבורסה" וכן להעביר את פרטי העסקה לבנק/חבר הבורסה שלו. העסקאות יסלקו למחרת, בעסקה מחוץ לבורסה, באמצעות חברי הבורסה של הלקוחות.

השירות החדש מיועד לאלפי משקיעים פרטיים, בעלי עניין וחברות פרטיות, שלא הספיקו לבצע עסקה במהלך היום ואין להם מגבלה לבצע עסקאות מחוץ לבורסה.

להערכת דני נוריאל מנכ"ל מאה-נט, עיקר העסקאות יבוצעו במניות בהן אחזקות גדולות לציבור: פועלים, לאומי וכיל ומניות הנפט והגז (גבעות, רציו, ישרמקו, אבנר, מודיעין וכד') ופתוח גם לשאר המניות.

עם זאת, המסחר מוגבל לעיסקאות בהיקף מינימלי של 50 אלף שקל. ההצעות שיתקבלו יהיו סביב שער הסגירה: בקנייה לא פחות מ-0.5% מעל שער הסגירה ובמכירה לא פחות מ-0.5% מתחת לשער הסגירה.

קבוצת "מאה" הוקמה בשנת 1993 ע"י נוריאל, במטרה לספק לכלל הציבור שירותי מסחר בני"ע מחוץ לבורסה. החברה מפגישה קונים עם מוכרים של חבילות מניות ומנקזת מסחר בהיקפים ובנפחים גדולים, הן במניות תל-אביב 100 והן במניות הפחות סחירות.