"מי שעומד אחרי ההתנהלות והניסיון לשבור את הוועד הוא יונס"

יו"ר וועד העובדים במחיש, חברת המחשוב של הבנק שהכריזה על סכסוך עבודה: "אלי יונס סבור, בטעות, שמדובר בקבוצת עובדים נוספת שניתן לפגוע בה"

בעקבות ההכרזה על סכסוך העבודה בחברת המחשבים של בנק מזרחי טפחות (מחיש), אומר היום (א') ועד העובדים בחברה כי "במקום להביא לפתרון הסכסוך, עסוקה ההנהלה בניסיונות לפגוע בוועד העובדים ובעבודה המאורגנת במחיש". יו"ר וועד העובדים, חנן חסן מסר כי "לא די להנהלה בניסיונותיה לשבור את הוועד, כעת הם מפנים חיצים גם להסתדרות. לדבריו, המנכ"ל, אלי יונס תקף את ההסתדרות כי היא "מחרחרת ריב ומדון". אין לנו ספק כי מי שעומד מאחורי ההתנהלות והניסיון לשבור את הוועד הוא אלי יונס שסבור, בטעות, שמדובר בקבוצת עובדים נוספת שניתן לפגוע בה".

ביום חמישי האחרון הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה במחיש, חברת המחשבים של בנק מזרחי טפחות. אם אכן תפרוץ שביתה בחברה בעוד כשבועיים, הרי שתושבת פעילות הבנק כולה.

סכסוך העבודה הוכרז לבקשת וועד העובדים לאור העובדה שמאז שנת 2005 לא נחתמו הסכמי שכר במחיש, ולעובדים משולמות מאז מקדמות בלבד. העובדים דורשים לחתום על הסכמי שכר משנת 2005 שיכילו את השינויים המפליגים שחלו מאז בשכר העובדים.

בנוסף, דורשים העובדים לרענן את מודל ההצמדה המיושן לשכר הנהוג והמקובל בבנק המזרחי. העובדים גם טוענים כי השינויים הארגוניים החד-צדדיים, שמבצעת ההנהלה, פוגעים בזכויותיהם וכי קיימת הרעה מוחשית בתנאי עבודתם.

בתוך כך, נמשכים לטענת חברת המיחשוב נסיונות ההנהלה לפגוע בוועד העובדים. למרות שבהצבעה שהתקיימה אך לפני כשבועיים זכה וועד העובדים לתמיכה גורפת של 80% מהקולות, ממשיכה ההנהלה לטעון כי מרבית העובדים אינם מעוניינים בהמשך כהונתו של הוועד הנוכחי. בנוסף, ההנהלה מסלפת את המציאות, מפיצה דברי שקר, הגובלים בדיבה על חברי הוועד ונוקטת באיומים כלפי העובדים שתומכים בוועד. מעורבותה של ההנהלה במתרחש בוועד, היא בלבד, מצביעה על התנהלות שאינה תקינה במערכת יחסי עבודה ויש בה כדי לפגוע בעבודה המאורגנת.

הבוקר גם שלח יו"ר הוועד הקודם, מיוזמי הדרישה לבחירות חדשות, מכתב לכלל העובדים בו נכתב בין היתר להנהלה: "לא מקובלת עלינו התערבותכם הבוטה בענייניו הפנימיים של ארגון העובדים במחיש. זה לא ענינכם ! אנא, סלקו ידיכם"

בהתייחס למכתב ששלח מנכ"ל החברה ליו"ר חטיבת עובדי הבנקים בהסתדרות , ערב ההכרזה על סכסוך העבודה, בו הוא מטיח בהסתדרות "מחרחרת ריב ומדון" אמר הבוקר חנן חסן יו"ר וועד העובדים: "ההנהלה אינה מסתפקת בנסיונות לשבור את הוועד והיא מפנה את חציה לעבר ההסתדרות. אני חושב שעצם שליחת מכתב שכזה, המלין על תמיכת ההסתדרות בציבור עובדים, היא פעולה חמורה ביותר וזאת אף מבלי להתייחס לתוכן הדברים שנכתבו, ההופכים את המכתב הזה ללא לגיטימי, בוודאי לא ראוי וספק אם עומד במבחן החוק. אין לנו ספק כי מי שעומד מאוחרי ההתנהלות והניסיון לשבור את הוועד הוא אלי יונס שסבור, בטעות, שמדובר בקבוצת עובדים נוספת שניתן לפגוע בה".

במידה וכאמור לא יפתרו הדברים שבבסיסו של סכסוך העבודה יפתחו העובדים בעוד כשבועיים (בתום תקופת הצינון) בפעולות ארגוניות שכאמור ישבשו את כל פעילות בנק המזרחי טפחות.