אגודת העיתונאים: לעצור את הערוץ הבינלאומי ברשות השידור

אגודת העיתונאים בירושלים מוחה נגד הערוץ החדש, שהכוונה להקימו נחשפה ב"גלובס", וטוענת כי יש במהלך "חוסר תום-לב קיצוני" ■ תבקש צו מניעה נגד הקמת הערוץ

אגודת העיתונאים בירושלים מתכננת לבקש מבית הדין לעבודה בעיר צו מניעה נגד הקמת ערוץ בינלאומי חדש ברשות השידור. זאת בעקבות חשיפת "גלובס" על החלטת יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, ומנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, להקים ערוץ בינלאומי חדש שישדר בערבית.

באגודת העיתונאים החליטו לעכב את בקשת הצו עד אשר הנהלת רשות השידור תקבל חוות-דעת משפטית באשר להקמת הערוץ - כך הוחלט בתום פגישה בין יו"ר האגודה, דני זקן, לבין גילת ושקלאר.

ההחלטה על הקמת הערוץ התקבלה ללא אישור מוסדות רשות השידור, ולתפקיד מנהל מיזם ההקמה מונה המפיק זליג רבינוביץ', הזכור מפרשיות המינויים של יוסף בראל שהודח מניהול רשות השידור. בתוך כך, בוטלה ישיבת מליאת רשות השידור שתוכננה להיום (ב').

"חוסר תום-לב קיצוני של הרשות בהקמת ערוץ חדש" - כך מכנה האגודה את פעולות רשות השידור, במכתב שנשלח באמצעות עורך דינה, אופיר טל ממשרד גלעד שר. "הערוץ אינו חלק מהרפורמה", כותבת האגודה, "לא היה במבנה שהוצג למרשתנו, ואשר היה עתיד להיות חלק מההסכם, וממילא אינו מתוקצב, אינו מתוכנן ושלא הוסכם. למיטב ידיעתנו, הערוץ כלל אינו מופיע בתוכנית העסקית שגובשה עם משרד האוצר לשם מימון הרפורמה, תוכנית שמהווה בסיס להסכם הקיבוצי ולרפורמה כולה".

על-פי האגודה, למרות פיטורי 700 עובדים על רקע מצבה הכלכלי של הרשות, "כבמטה קסם ממש, נמצא תקציב לערוץ בינלאומי חדש בעלות של 75 מיליון שקל - כדברי היו"ר עצמו".

לפי האגודה, ערוץ כזה כבר הוקם בעבר "והקיז את דמה של רשות השידור". בסופו של דבר, עתירה לבג"ץ של אגודת העיתונאים בשנת 2005 הביאה לסגירת הערוץ.

מרשות השידור נמסר כי "הטענות של אגודת העיתונאים העולות ממכתבם למנכ"ל הרשות לוקות באי-דיוקים רבים, עד כי קשה להתייחס לדברים ברצינות. כל הפעילות מתנהלת בהתאם לחוק ולנהלים ברשות השידור".