מנכ"ל רשת ויקטורי אייל רביד חשוד בקיזוז חשבוניות פיקטיביות

זאת בהיקף של 10 מיליון שקל ■ רביד וחשב החברה אפרים לובל שוחררו למעצר-בית ■ לאחרונה פורסם ב"גלובס" כי ויקטורי מתכננת הנפקה בבורסה לפי שווי של 300 מיליון שקל

אייל רביד, מנכ"ל רשת השיווק רשת א.ב.א ויקטורי, ואפרים לובל, חשב החברה, נעצרו אתמול (ב') בחשד כי לביצוע קיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בחברה בסך 10 מיליון שקל. היום (ג') שחרר בית משפט השלום בירושלים את השניים למעצר-בית בתנאים מגבילים.

על-פי בקשת המעצר שהוגשה על-ידי משרד חקירות מע"מ ומכס ירושלים ברשות המסים, מבדיקת ספרי הנהלת החשבונות של ויקטורי נמצא כי היא קיזזה חשבוניות מס החשודות כפיקטיביות, משנת 2006.

עוד עולה מהבקשה כי רביד, המכהן כמנכ"ל החברה ומחזיק ב-48% ממניותיה, ולובל, מסרו בחקירתם גירסה ראשונית המחזקת את החשדות נגדם.

עיתוי מעצרם של גבאי ולובל הוא אומלל במיוחד מבחינתם, זאת לאחר שרק לפני שבועיים פורסם ב"גלובס" כי חברת ויקטורי מתכוונת לצאת בחודשים הקרובים להנפקה בבורסה של תל-אביב לפי שווי של 300 מיליון שקל. בכוונת הרשת לגייס 50-60 מיליון שקל במניות, וככל הידוע אין לה כרגע תוכנית להנפיק אג"ח.

לאחר השלמת ההנפקה אמורה היתה ויקטורי להפוך לרשת השיווק הפרטית הרביעית בגודלה שנסחרת בבורסה, אחרי טיב טעם, רמי לוי וצים שיווק (מחסני כמעט חינם).

רשת ויקטורי נמצאת בבעלות משפחת רביד. האחים אייל ואברהם מחזיקים כל אחד ב-48% ממניות הרשת, ואילו האב, חיים ויקטור רביד, מחזיק ב-4% מהמניות.