מארק פאבר מזהיר: תיקון משמעותי צפוי בשווקים בשבוע הבא

"צעדי הקלה נוספים על-ידי הפדרל ריזרב עשויים לגרום לתיקון כלפי מטה בשוקי המניות, אבל זה ייצור ככל הנראה הזדמנות קנייה לטווח ארוך בשל לחצי האינפלציה"

שני אירועים משמעותיים צפויים להשפיע על וול סטריט בשבוע הבא: הבחירות לקונגרס ולסנאט בארה"ב וישיבת "הוועדה לענייני השוק הפתוח" של הפדרל ריזרב, בראשות בן ברננקי.

סקירה כלכלית שפירסם אתמול האנליסט הבכיר ג'ו זילד מבנק אוף אמריקה מריל-לינץ' מציגה אינספור סימנים וצידוקים לראלי מרשים שצפוי, לדבריו, לפקוד את השווקים בקרוב. לעמדתו מצטרפים גם עורכים כלכליים בכירים ואנליסטים אחרים אשר מצדיקים את עמדתם בסטטסטיקות מהשנים האחרונות.

מנגד, גורו ההשקעות מארק פאבר, שנחשב בשנים האחרונות לאחד ה"דובים" הגדולים בשווקי ההון (ביחד עם רוביני ועוד כמה אחרים), מזהיר דווקא מפני תיקון בשוקי המניות בשבוע הבא. בראיון לרשת הטלוויזיה של בלומברג אתמול (ג') אמר פאבר כי צעדי הקלה נוספים על ידי הפדרל ריזרב, עשויה לגרום לתיקון כלפי מטה בשוקי המניות.

עם זאת, פאבר ציין כי תיקון שכזה עשוי להוות הזדמנות טובה לקנות מניות, בעיקר בשל לחצים אינפלציונים מהותיים שעשויים לעלות אל פני השטח בשנים הקרובות.

לפני כשבועיים אמר פאבר העריך כי השווקים הגלובליים עומדים בפני "נקודת מפנה חשובה" וכי הריביות בעולם יתחילו לעלות בתוך כשלושה חודשים והדולר ישוב ולהתחזק. "במקום שהריביות ירדו, הן עשויות להתחיל לעלות, ובמקום שהדולר ימשיך להיות חלש, הוא יכול להתחזק", אמר פאבר בשיחה עם כתבים בסיאול.

"אני מאוד פסימי לגבי הכל, אבל אני מאמין שמצב המשקיע יהיה יותר טוב אם הוא יצטייד ביותר מניות מאשר אג"ח ממשלתיות". לדבריו, המשקיעים צריכים לרכוש מניות ולצמצם את חשיפתם לאג"ח ומזומן, מכיוון שממשלות בעולם ממשיכות להדפיס יותר מדי כסף, הדבר עלול ליצור "בועת אשראי" חדשה.