מבוכה: כנס איגוד הבנקים חל ביום פרסום דו"ח לאומי ודיסקונט

המועד הבעייתי - 30 בנובמבר ■ איגוד הבנקים: "אכן מדובר במשבר שהמערכת הבנקאית לא נתקלה בו עד היום, אולם גם משבר זה כמו כל דבר, יבוא על פתרונו בשלום"

מבוכה במערכת הבנקאית. הכנס השנתי החגיגי של איגוד הבנקים מתנגש עם מועד פרסום הדו"חות הכספים של בנק לאומי ובנק דיסקונט. ב-30 בנובמבר יפרסמו לאומי ודיסקונט את הדו"ח הכספי לרבעון השלישי ובדיוק באותו יום זימן אגוד הבנקים את הכנס המסורתי השנתי שלו, שבו משתתפים נגיד בנק ישראל סטנלי פישר ושר האוצר יובל שטייניץ.

הכנס תואם עם לשכות מנכ"לי הבנקים, אך כנראה שמחוסר תשומת לב איש לא הבחין כי הכנס מתנגש עם פרסום הדו"חות.

באיגוד הבנקים אומרים ש"אכן מדובר במשבר שהמערכת הבנקאית לא נתקלה בו עד היום, אולם גם משבר זה כמו כל דבר, יבוא על פתרונו בשלום". עד כה לא פנה אף אחד מהבנקים הנפגעים בבקשה להזזת מועד הכנס ולפי הערכות, הזזתו בעייתית מבחינה לוגיסטית. נשיא אגוד הבנקים הוא יו"ר בנק הפועלים, יאיר סרוסי.

ביום של דו"חות כספיים מקיימים הבנקים שיחות תדרוך לעיתונאים וכמו כן שיחות ועידה עם אנליסטים. לשיחות אלו חשיבות רבה מאחר שלאחר פרסום הדו"חות האנליסטים מפרסמים תחזיות אשר משפיעות מאוד על מחיר המניה בבורסה.

שאר הבנקים מפרסמים דו"חותיהם בשבוע הקודם לכנס. ראשון יהיה מזרחי טפחות, שיפרסם ביום ב' 22 בנובמבר, ביום רביעי בנק הפועלים ולמחרת, ב-25 בנובמבר, הבינלאומי ובנק ירושלים.

חברות כרטיסי האשראי הנמצאות בבעלות הבנקים יפרסמו בשבוע השני של נובמבר: ישראכרט שבבעלות בנק הפועלים תהיה ראשונה ב-15 בנובמבר, ב-17 בנובמבר כאל שבבעלות דיסקונט והבינלאומי ואחרונה לאומי קארד - ב-22 בנובמבר.