מיקרוסופט היכתה את התחזיות: זינוק של 50% ברווח הרבעוני

ענקית התוכנה מסיאטל רשמה רווח נקי של 5.4 מיליארד דולר ברבעון האחרון לעומת 3.6 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד

ענקית התוכנה מסיאטל, חברת מיקרוסופט, פרסמה הערב (ה') לאחר סיום המסחר בוול סטריט את תוצאותיה לרבעון האחרון.

בשורה העליונה רשמה מיקרוסופט זינוק בהכנסות לרמה של 16.2 מיליארד דולר ברבעון לעומת 12.92 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה עמד על 62 סנט לעומת 40 סנט ברבעון המקביל. החברה רשמה רווח נקי של 5.4 מיליארד דולר ברבעון האחרון לעומת 3.6 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

התוצאות עקפו את התחזית הממוצעת של האנליסטים המסקרים את החברה, שעמדה על רווח של 55 סנט למניה על הכנסות של 15.8 מיליארד דולר.

מכירות חטיבת חלונות זינקו ב-66% לרמה של 4.8 מיליארד דולר עקב מכירות חזקות של מערכת ההפעלה "חלונות 7". מכירות חטיבת אופיס רשמו עלייה של 14% ל-5.1 מיליארד דולר.

את יום המסחר בוול סטריט סיימה מניית מיקרוסופט בעלייה של 0.9% ובמסחר המאוחר היא מוסיפה עוד 1.4% לערכה.

בשבוע שעבר הודיע ריי אוזי, מספר 2 במיקרוסופט, כי הוא פורש מהחברה. סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, שלח דואר אלקטרוני אישי לכל עובדי החברה שבו הודיע על פרישתו של אוזי מהתפקיד.

אוזי הצטרף למיקרוסופט ב-2005 והחליף את גייטס כארכיטקט הראשי (CSA) וב-2006 הפך לנושא החזון הטכנולוגי של החברה. עם כניסתו למיקרוסופט כתב אוזי את אחד המסמכים שהוגדר לימים כטריגר ששינה את נקודת המבט של מיקרוסופט בנושא מחשוב הענן ובו פרס את משנתו בכל הנוגע לאספקת מוצרי התוכנה של החברה כשירותים מרחוק.

אוזי קיבל לידיו את העברתה של מיקרוסופט לעידן הבא, שבו מערכת הפעלה ואפליקציות משרדיות על שולחן המשתמש כבר אינן מבטיחות דבר. תחת אחריותו פותחה סביבת הפיתוח Azure שמובילה את האסטרטגיה של מיקרוסופט בנושא ענן המחשוב, והוא דחף פיתוחים נוספים שבהם היו מאפיינים של סביבת אספקת שירותים מרחוק כגון Live.