בדרך לשחרור מהממשל: AIG גייסה מעל 20 מיליארד דולר

הגיוס הושלם במסגרת הנפקה ראשונית לציבור (IPO) של AIA חטיבת ביטוחי החיים הגדולה שלה באסיה, בכדי להתחיל לפרוע את יתרת החוב לממשל

ענקית הביטוח האמריקנית לשעבר AIG הודיעה כי היא הצליחה לגייס מעל ל-20 מיליארד דולר בבורסת הונג-קונג, במסגרת הנפקה ראשונית לציבור (IPO) של AIA חטיבת ביטוחי החיים הגדולה שלה באסיה, בכדי להתחיל לפרוע את יתרת החוב לממשל.

חתמי ההנפקה מימשו את האופציה שלהם למכירת קרוב ל-1.05 מיליארד מניות של AIA, כאשר במסגרת ההנפקה נמכרו בסה"כ קרוב ל-8.08 מיליארד מניות תמורת 20.51 מיליארד דולר.

ההנפקה היא חלק מתוכנית השלת הנכסים של AIG בניצוח המנכ"ל שלה, רוברט בנמשה, שנועדה להחזיר את כספי החילוץ שקיבלה לאחר שהגיעה לסף קריסה בשיא המשבר הפיננסי לפני שנתיים.

AIG ניצלה מפשיטת רגל לפני שנתיים הודות לחבילת סיוע בהיקף שיא של 182.3 מיליארד דולר שסיפק לה הממשל האמריקני - לאחר שהסתבכה בביטוחי אשראי, כולל אג"ח מבוססות משכנתאות סאב-פריים, במאות מיליארדי דולר בשיא המשבר הפיננסי.

בחודשים האחרונים השתפר מצבה של AIG, והחברה פרסמה תוכנית להחזרת 100 מיליארדי הדולרים שהיא חייבת עדיין למשלם המסים האמריקני. החברה ניהלה מו"מ עם פקידי ממשל אמריקנים על תוכנית שתזרז את יציאתה של הקבוצה מן הבעלות הממשלתית. על פי הדיווחים באמצעי התקשרות, תוכנית היציאה הזו לעצמאות עשויה להיות מופעלת במחצית הראשונה של 2011 והיא מיועדת להחזיר לממשל את כל כספי משלם המסים שהושקעו בחילוץ הקבוצה בשנתיים האחרונות.