שר התיירות: "להחרים את טורקיה ולשמור על הכבוד הלאומי"

בעקבות פרסום תיקון המסמך האסטרטגי בטורקיה, המגדיר את ישראל כ"איום מרכזי", קורא סטס מיסז'ניקוב לחרם נוסף על הטורקים: "ככל שלא ניסע אליהם - הם יבינו את הרמז"

סערה בעקבות החלטתה של טורקיה לערוך שינוי במסמך המגדיר את מדיניות החוץ שלה ולהגדיר את ישראל כ"איום מרכזי": שר התיירות סטס מיסז'ניקוב קרא הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה לשוב ולהחרים את טורקיה ולא לבקר במדינה. "ככל שלא ניסע אליהם - כך הם יבינו את הרמז", הכריז השר והדגיש: "יש לשמור על הכבוד הלאומי שלנו".

מיסז'ניקוב המשיך בקו התקיף והאשים את ראש הממשלה רג'פ טאיפ ארדואן בפגיעה במרקם היחסים בין המדינות. "צריכים להחרים את טורקיה מבחינה תיירותית", הוסיף בצעד חריג.

אתמול פורסם על התיקון שהוכנס בימים האחרונים למסמך רשמי המגדיר את מדיניות החוץ והפנים של טורקיה ב-5 השנים הקרובות, ובו ישראל מוגדרת כ"איום מרכזי". מדובר בפעם הראשונה בה עושה אנקרה שימוש במונח מאז שנת 1949.

כלי התקשורת הטורקיים דיווחו כי המועצה לביטחון לאומי בטורקיה, בה חברים ראשי הצבא ונציגי ממשלה ובראשה עומד הנשיא עבדאללה גול, אישרה את הנוסח החדש של מה שמוגדר "החוקה הסודית" או "הספר האדום". מדובר במסמך החשוב ביותר בתחום האסטרטגי - העוסק הן בתחום מדיניות הפנים והן בתחום מדיניות החוץ.

במסמך עצמו אף הודגש כי השינוי נעשה לאו דווקא בגלל אירועי משט ה"מרמרה", כי אם בשל "המדיניות הישראלית המערערת את הביטחון במזרח התיכון ומעודדת מירוץ חימוש באזור".

שלא במפתיע, מאותו מסמך בדיוק הוסרו שמותיהן של סוריה ואיראן כמדינות המהוות איום על טורקיה.

שמה של יוון מוזכר בחלק מהמסמך, אך גם בולגריה, גיאורגיה וארמניה כבר הוסרו מרשימת ה"מאיימות" על טורקיה.

בעניינה של איראן מצויין במסמך: "האזור כולו צריך להיות מפורז מנשק גרעיני", מבלי ששמה המפורש של איראן מצוין בו.