אודי מירון מגדיל את אחזקתו בחברת ענני תקשורת ל-66%

רכש את אחזקות קרן BCS ובני ברגמן (18%) בתמורה ל-7.2 מיליון שקל ■ העסקה משקפת שווי של 40 מיליון שקל לחברה

מנכ"ל ענני תקשורת , אודי מירון, מחזק את שליטתו בחברת התקשורת. החברה דיווחה היום (א') לבורסה כי מירון רכש את מניות קרן BCS ובני ברגמן ב-7.2 מיליון שקל.

ברגמן ו-BCS החזיקו יחד ב-18% ממניות ענני תקשורת, וכעת מירון מחזיק ב-66% ממניות ענני תקשורת. כ-10% ממניות החברה מוחזקות בידי איריס הוד, והיתר (כ-24%) בידי הציבור.

העסקה מעלה את שווי החברה לכ-40 מיליון שקל - יותר משוויה על-פי המסחר בבורסה, הנאמד ב-35 מיליון שקל.

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", קרן BCS סיימה את תקופתה, ועל כן היתה אמורה להיפרד ממניותיה. החברה מייצגת את מותגי ויאקום בישראל, ובהם MTV, VH1, וערוץ הילדים ניקלודיאון. כמו כן היא מפיקה ומפיצה את הערוצים "החיים הטובים", "ערוץ האוכל", "ערוץ הטיולים" ו"ערוץ הבריאות" המשודרים בכבלים ובלוויין.

מהלכים משמעותיים נוספים העומדים בפני ענני תקשורת הם עליית ערוץ "קומדי סנטרל" שאמור להחליף את ביפ של קשת כערוץ ההומור הצעיר של חברת הכבלים, ומאוחר יותר השנה צפוי לעלות גם ערוץ MTV ישראל, אשר אמור להשפיע על התחרות בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית, וגירסה אנגלית בינלאומית לערוץ החיים הטובים.

בחברה הביעו עניין גם בערוץ הערבי הייעודי, ועל-פי גורמים בשוק התקשורת יש לחברה כוונות לקחת חלק בשוק הטלוויזיה המסחרית עם המעבר לרישיונות.

כמו כן, כפי שנחשף בסוף השבוע האחרון ב"גלובס", זכיינית ערוץ 2 רשת בוחנת כניסה לשותפות עם ענני תקשורת לגבי ערוץ MTV ישראל החדש, שצפוי לעלות בחודשים הקרובים. בין הצדדים התקיימו כבר מספר פגישות בנושא.

ענני תקשורת משמשת כנציגת שידורי ענקית התקשורת ויאקום, ושוקדת כבר תקופה ארוכה על העלאת הגירסה הישראלית של הערוץ מבית MTV. הערוץ מתוכנן להיות מורכב מלהיטים בינלאומיים וישראליים גם יחד, וצפויות להיות משולבות בו גם הפקות מקור והפקות של MTV הבינלאומית. עדיין לא נקבעו עלותו של הערוץ והמודל הכלכלי על בסיסו הוא יעבוד.

באחרונה חידשה החברה את החוזה מול חברת הכבלים HOT, ועל-פי דרישת הפלטפורמה, היא ספגה הפחתה בתנאי החוזה מולה ולשינוי היחס בחלוקת ההכנסות ממנויים לערוצי החברה - מחלוקה שווה לחלוקה הנוטה לכיוון חברת הכבלים, ככל הנראה 60% ל-HOT אל מול 40% לענני תקשורת.

בענני תקשורת סירבו להתייחס לדברים.

11
 11