גוליבר: 3 מטרות ראויות לסקר סייסמי מול געש, קיסריה והרצליה

המכון הגאופיסי סיים להכין את בסיס הנתונים הגיאולוגיים והגיאופיזיים בהיתר גוליבר שמוחזק ע"י זרח ■ המליץ על ביצוע סקרים סייסמיים ימיים במטרות אלו

שותפות חיפושי הנפט והגז, זרח עולה בבורסה לאחר שדיווחה כי בהמשך לדו"ח המיידי מה-6 ביולי, המכון הגאופיסי לישראל סיים להכין את בסיס הנתונים הגיאולוגיים והגיאופיזיים בהיתר גוליבר וכמו כן סיים לבצע את הפענוח והמיפוי הראשוני של הנתונים.

במסגרת העבודה זוהו 3 מטרות הראויות להמשך בחינה באמצעות סקר סייסמי ימי. המטרות נמצאות בים מול קיסריה, געש והרצליה.

המכון הגאופיסי לישראל המליץ על ביצוע סקרים סייסמיים ימיים במטרות אלו. העבודה הנ"ל הוגשה לממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות.

זרח מחזיקה ברשיון המוקדם ב"גוליבר" ב-50% כאשר במחצית השניה של הזכויות ברשיון מחזיקה החברה האם שלה, גינקו. נזכיר כי גינקו אינה חברה סחירה, ולאחרונה נודע כי חברת אפסווינג אשר מחזיקה בשלד יורו אוברסיז מתכוונת להכניס אל תוכו את פעילותה של גינקו. במסמך עקרונות מותנה עם גינקו נחתם כי יועבר מלוא או מרבית הונה המונפק של גינקו לחברה, באופן שבעלי המניות הנוכחיים בגינקו יהפכו לבעלי השליטה ביורו אוברסיז.

את האישור המוקדם למשך 18 חודשים ברשיון "גוליבר" קיבלו זרח וגינקו ביוני מהממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות, יעקב מימרן. רשיון "גוליבר" חולש על שטח של כ-509,000 דונם, ומשתרע על רצועה ימית צרה מחיפה עד תל- אביב לאורך חוף ים התיכון.

בתנאים המיוחדים של ההיתר המוקדם נקבע, כי בתקופת ההיתר יבצע בעל ההיתר את תוכנית העבודה שעיקריה תחילת ביצוע סקר סייסמי עד 7 באוקטובר השנה, עיבוד ופענוח הקווים הסייסמיים וקשירתם לקווים הקיימים עד ל-7 באפריל 2011, והגשת דוח סופי ופרוספקט לקדיחה בשטח ההיתר, עד תום תקופת ההיתר.

יורו אוברסיז הוא שלד בורסאי, שאין לו כל פעילות עסקית. בעלי השליטה העיקריים בה הם ירון ייני (33.85%), מנשה גייזלר (14.82%) ושמיר הדר (14.73%). מניית החברה נסחרת ברשימת השימור של הבורסה וזינקה עם פרסום ההודעה בכ-150%.

נכסי הנפט של קבוצת גינקו כוללים כיום ששה רשיונות יבשתיים והיתר מוקדם עם זכות קדימה בים, חלקם בשותפות ובבעלות זרח בשטח כולל של כ-1.9 מיליון דונם. לגינקו שני רשיונות בלעדיים עם אחזקה של 100% ב"לובה" (כ-150 אלף דונם) ו"שחר" (כ-389 אלף דונם) הנמצאים לאורך ים המלח. בנוסף מחזיקה החברה בשותפות שווה עם זרח מחצית מרשיון "אורלי" (כ-102 אלף דונם) ומחצית מהיתר מוקדם עם זכות קדימה ב"גוליבר", רצועה ימית לאורך ת"א חיפה (כ-509 אלף דונם).