הרשות השנייה פסלה את הפרסומת של גינדי ת"א בשל "הטעיית הציבור"

בתשדיר נטען כי נמכרו 300 דירות, בעוד שבפועל "נעשה שימוש במונח הלא ברור 'להתעניין ולהירשם לרכישת דירה'" ■ גינדי: הורדנו את התשדיר בלי קשר להנחיה

למה ירדה מהאוויר הפרסומת ל"פרויקט של פעם ב-100 שנה" של גינדי השקעות, במסגרת אחד הקמפיינים המושקעים ביותר בענף הנדל"ן בישראל? תלוי את מי שואלים. לפני כ-3 שבועות שלחה הרשות השנייה למנהלי השיווק של ערוץ 2 וערוץ 10 מכתב הקובע כי בתשדיר הפרסומת, שטען כי 300 דירות נמכרו כבר בפרויקט גינדי תל-אביב, נעשית הטעיה של הציבור - וכי הוא פסול לפרסום.

פרויקט השוק הסיטונאי בת
 פרויקט השוק הסיטונאי בת

"בתאריך 7.10.10 החלתם בשידור תשדיר פרסומת 'גינדי תל-אביב', ובו נטען כי '300 דירות נמכרו, ונפתחה הרשמה ל-100 דירות נוספות'", נאמר במכתב שהגיע לידי "גלובס". "ביום ראשון, 10.10.10, פנינו אליכם בבקשה לקבל ביסוסים לנטען בתשדיר. הביסוסים שהוצגו בפנינו אינם מספקים.

"מהמכתב, החתום על-ידי מנהלת תקשורת שיווקית של גינדי השקעות, לא ניתן להבין כי נמכרו 300 דירות, אלא נעשה שימוש במונח הלא ברור 'להתעניין ולהירשם לרכישת דירה'. על פניו, עולה כי קיימת בתשדיר הטעיה בוטה אשר אין לה מקום, והעומדת באופן ברור בניגוד לכללים 4 ו-25 לכללי האתיקה בפרסומת".

במכתב מצויין כי אין זו הפעם הראשונה שבה מתבצעת הטעיה כזאת. הטעיה זהה טופלה על-ידי הרשות בתשדיר לפרויקט "שרונה" של גינדי החזקות, ששודר בנובמבר 2009. "כבר במועד זה הבהירה הרשות את עמדתה", נכתב. "לאור האמור, התשדירים בגירסתם הנוכחית פסולים, ואין לשדרם החל מהיום, 11.10.10, בשעה 20:00".

מגינדי השקעות נמסר בתגובה: "פעלנו ונמשיך לפעול בהתאם להנחיות הרשות השנייה. הקמפיין המוצלח לגינדי תל-אביב ממשיך להתנהל כמתוכנן, בהתאם לאסטרטגיה השיווקית".

על-פי גורמים בחברה, הקמפיין היה אמור בכל מקרה לרדת מהאוויר במועד זה, ולכן הוראת הרשות ממילא לא היתה רלבנטית.

ברשות השנייה הגיבו לדברי גינדי ומסרו: "עיקרון אמת בפרסום קובע כי יש למסור מידע מדויק ונכון בתשדירי פרסומת בכדי למנוע הטעיה. האינפורמציה בתשדיר לא היתה מדויקת, ולכן המפרסם נדרש לתקן את התשדיר בהתאם".

השוק הסיטונאי - גינדי תל אביב צלם: VIEW POINT
 השוק הסיטונאי - גינדי תל אביב צלם: VIEW POINT