הנגבי לפרקליטות: הבהירו את עמדתכם בעניין הקלון

סנגורי צחי הנגבי, שהורשע בעדות שקר, מבקשים לדעת מהן ההשלכות של הענישה שמבקשת הפרקליטות - מאסר על-תנאי וקלון - על עתידו הפוליטי ■ גזר דינו הסופי יינתן ב-9 בנובמבר

רגע לפני מתן גזר דינו בפרשת המינויים הפוליטיים, ח"כ צחי הנגבי מבקש הבהרות לגבי עתידו הפוליטי: סנגוריו ביקשו אתמול (א') מבית המשפט לאלץ את הפרקליטות להבהיר את עמדתה המפורשת "בנוגע להשלכות הענישה שהיא מבקשת להטיל על ח"כ הנגבי" בעקבות הרשעתו בעדות שקר.

השאלה שצוות ההגנה מבקש להפנות לפרקליטות: האם קביעה כי דבק קלון בעבירה בה הורשע הנגבי חוסמת בפניו את הדרך לכהן כשר בממשלה הבאה?

ביום ג' הבא, 9 בנובמבר, יכריע בית משפט השלום בירושלים אם העבירה של עדות שקר, שבה הורשע ח"כ צחי הנגבי בפרשת המינויים הפוליטיים, היא עבירה שיש עמה קלון.

אם יוחלט על קלון - יושעה מיד הנגבי מהכנסת; אם פסק הדין יהפוך לחלוט בערעור - תיפסק כהונתו בכנסת; אם לקביעת הקלון יתלווה גם עונש מאסר בפועל של 3 חודשים לפחות - לא יוכל הנגבי להיבחר לכנסת במשך 7 שנים מיום שיסיים לרצות את עונשו; ואם ייגזר עליו עונש מאסר לתקופה כלשהי - לא יוכל להתמנות לשר בממשלה במשך 7 שנים מיום שיסיים לרצות את עונשו.

במסגרת הטיעונים לעונש בתיק ביקשה הפרקליטות להטיל על הנגבי מאסר על-תנאי וקלון; המשמעות של תרחיש זה היא שהנגבי יורחק מהכנסת הנוכחית, אולם יוכל להיבחר לכנסת הבאה.

אלא שלטענת סנגוריו של הנגבי, ד"ר גרשון גונטובניק ועו"ד עודד גזית, הפרקליטות לא הבהירה כראוי את עמדתה בעניין כשירותו של הנגבי לשמש כשר בממשלה הבאה וב-7 השנים הבאות, בין היתר על רקע עמדה שונה שהציגה בתיק אחר.

בפנייתם לבית המשפט ציינו סנגורי הנגבי כי "לאחרונה נמצא לנו כי המאשימה, בהליך אחר, הביעה את עמדתה כי הטלת קלון, בצירוף של מאסר על-תנאי, משמעה מניעות מבחינת הכשירות לכהונת שרות למשך תקופה בת 7 שנים".

לטענת צוות ההגנה, העניין משליך גם על עניינו של הנגבי, ועל-פי עמדה זו אם יוטל עליו עונש מאסר על-תנאי - הוא לא יוכל לכהן כשר במשך 7 שנים מסיום ריצוי העונש.

כידוע, הנגבי עשה כל שביכולתו כדי להימנע מסיטואציה שכזו, ובין היתר הגיש לבית המשפט שורת מכתבים מאנשי ציבור ואנשי רוח שתומכים בעמדתו כי אין לגדוע את הקריירה הפוליטית שלו. אלא שבמקביל הפרקליטות הודיעה כי תערער על הכרעת הדין, כפי שערערה על הכרעת דינו המזכה של שמואל הרשקוביץ', שהואשם לצדו של הנגבי וזוכה מכל האישומים נגדו.

בנסיבות אלה לא ברור מה תהיה המשמעות המעשית של ההבהרה הנדרשת, במקרה שבית המשפט יבקש הבהרה כזו מהפרקליטות. ובכל מקרה, אם יוגש ערעור על-ידי מי מן הצדדים - יחלוף עוד זמן רב עד שפסק הדין בעניינו של הנגבי יהפוך לחלוט.