רשות המסים מרגיעה הסטודנטים: רק מלגות לחוקרים מעל 90 א' ש' ימוסו

(עדכון) - מלגה שניתנה לסטודנט בתקופת לימודיו במוסד להשכלה גבוהה תהיה פטורה ממס - ללא הגבלת סכום ■ שר האוצר בראיון לגלי צה"ל: "הטלת מס על מלגות סטודנטים זה רציונלי ונכון"

שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל בנוגע להסכם שנחתם לפנות בוקר עם ההסתדרות כי "הגענו לפשרה עם הההסתדרות, שאין בה פגיעה בתקציב. יכולנו להגיע לאותה פשרה גם לאחר שביתה ממושכת שהייתה גורמת נזקים אדירים למשק. יש פה גם שמירה על המסגרות התקציביות וגם שמירה על השחיקה בשכר העובדים".

"הפעם הצלחנו לעשות את זה סוף סוף ללא שביתה, לתמרץ נשים עובדות ולעודד אותן להמשיך לעבוד גם כשיש להן ילדים קטנים", אמר שטייניץ.

עוד אמר שטייניץ כי "כמו ילדים גדולים הגענו להסכם בו כולם יצאו מנצחים. אנחנו מצליחים להגיע להסכם בלי שביתה ונזקים למשק".

בנוגע למס על מלגות לסטודנטים אמר שטייניץ כי "ראשית, התקציב הדו שנתי החדש קבע סדר עדיפויות במסגרתו הועברו 1.5 מיליארד שקלים להשכלה הגבוהה. יש תוספת גבוהה לאוניברסיטאות. שנית, הסעיף הזה הוא עוד מתקופת ממשלת קדימה. הוא הושג בהסכמה עם ראשי האוניברסיטאות. אני חושב שהסעיף הזה הוא רציונלי ונכון. צריך להפסיק את ההתלהמות הזו. דווקא כאן מנסים למצוא תלונות וטענות".

אתמול דווח בחדשות 2 נודע על סעיף מקומם במיוחד בחוק ההסדרים, לפיו סטודנט שיקבל מלגה - ייאלץ לשלם עליה מס למדינה. מדובר על מלגות פרטיות, לא כאלה שהסטודנטים מקבלים ממוסדות הלימוד עצמם, אלא מקרנות וגורמים פרטיים - כלומר, רוב המלגות. הסעיף הזה, אגב, מכניס לקופת האוצר 100 מיליון שקלים ישירות מהכיס של הסטודנטים.

ח"כ יואל חסון, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, אמר בעקבות הפרסום כי "נתניהו הכריז מלחמה על ציבור הסטודנטים. לא ניתן לנתניהו לקחת מהסטודנטים גם את המעט שמגיע להם כדין. רה"מ ממשיך לפגוע בהשכלה הגבוהה ומנגד לעודד בורות ובטלנות ע"י תשלומים לאברכים. אני קורא לכנסת לאשר את הצעת החוק שלי שהוגשה מבעוד מועד למתן פטור מלא ממס על כספים המיועדים למימון לימודים אקדמיים".

בתוך כך, מבהירה היום רשות המסים בפרסום רשמי כי מלגה אשר ניתנה לסטודנט בתקופת לימודיו במוסד להשכלה גבוהה תהיה פטורה ממס, זאת ללא הגבלת סכום. לעומת זאת, מלגה שניתנה לחוקר במהלך לימודיו במכון מחקר תהיה פטורה ממס עד לסך של 90 אלף שקל לשנה.