גפני בלם תוספת לביטחון - עד שימוגנו אוטובוסים בהתנחלויות

משרד האוצר ביקש להעביר 281 מיליון שקל לתקציב הביטחון תמורת קיצוץ רוחבי בתקציב המשרדים

משרד הביטחון קיבל עד כה תוספת תקציבית של 1.3 מיליארד שקל ובשנת 2010 כולה תוספת זו צפויה להגיע לכ-1.75 מיליארד שקל, כך עולה מדיון שנערך היום (ג') בוועדת הכספים של הכנסת.

נציגי אגף התקציבים הגיעו היום לוועדת הכספים במטרה להעניק למשרד הביטחון תוספת תקציבית בסך 281 מיליון שקל בזאת בתרומה לקיצוץ רוחבי בתקציבי המשרדים. יצוין כי הקיצוץ הרוחבי סוכם עם המשרדים במסגרת דיוני התקציב לשנים 2012-2011. במהלך הדיון עלה כי ישנה בקשה נוספת לתוספת בסך 160 מיליון שקל נוספים שטרם אישרו ונמצאים בעיכוב (הצבעה חוזרת).

נציג האוצר הודה כי אין מדובר בהעברה הראשונה וגם לא האחרונה. לדברי רכז הביטחון של אגף התקציבים, זאקי ברקאי, הקיצוץ מתואם עם כל המשרדים. עוד הודה נציגו של האוצר כי במהלך שנת 2010 כבר הועברו כ-1.3 מיליארד שקל אך סירב לפרט את שימושי הכסף. כאשר נשאלו נציגי האוצר מאיפה הגיעו ה-1.3 מיליארד שקל, סירבו הנציגים להגיב ואמרו "מכל מיני מקומות".

"אני לא מסכים עם ההעברה. לא יכול להיות שכולם חושבים שתקציב משרד הביטחון יורד ואחרי זה מחזירים לו בדלת האחורית", אמר חיים אורון (מרצ).

"אני לא מעביר את זה. יש כמה בעיות עם משרד הביטחון כמו מיגון הניוד (מיגון כלי הסעה לילדים ביו''ש, א.פ.). אין לי טענות לגבי ההעברה הזו, אך יש בעיות אחרות. אז אתה עשית את חלקך. הגעת, שמענו, הדיון התקיים ונגמר. אין הצבעה ותודה רבה", אמר בזעם יו''ר ועדת הכספים משה גפני (יהדות התורה) לנציגי אגף התקציבים.

"ההחלטה הזו כבר התקבלה מזמן בממשלה", הסביר רותם פלג, סגן ממונה על אגף התקציבים אשר ביקש להתחשב בבקשה. "זה לא מעניין אותי - אני לא מריונטה של הממשלה. יש כמה בעיות עם מערכת הביטחון שאינן קשורות לאברכים או לחרדים והם יודעים על מה אני מתכוון. שיבאו אנשי הביטחון וידברו איתי - אני כבר אסביר להם" הסביר גפני אשר חתם את דיון ללא הצבעה.

נזכיר כי תקציב הביטחון עומד על כ-50 מיליארד שקל והוא הסעיף התקציבי הגדול ביותר בתקציב המדינה כולו.