אפליה - גירסת רמי לוי: לימונים יקרים ב-88% בסניף מבשרת-ציון

בדיקת "גלובס": לקוחות רמי לוי במבשרת-ציון משלמים על לימונים 88% יותר מאשר לקוחותיו במודיעין ■ פערים גדולים בין סניפי הרשת נמצאו גם ביתר הירקות והפירות

פערים גבוהים שמגיעים ללמעלה מ-100% נמצאו במחירי הפירות והירקות בשני סניפים של רשת רמי לוי שיווק השקמה: סניף הרשת במבשרת-ציון וסניף מודיעין הממוקם במושב שילת. למעשה, להוציא מקרים בודדים, כל מחירי הפירות והירקות בסניף מבשרת-ציון היו גבוהים יותר מהמחירים בסניף מודיעין.

בעוד שהמחיר לק"ג תפוזים ברשת בסניף מודיעין עמד השבוע על 1.8 שקלים, בסניף במבשרת עמד המחיר על 4 שקלים - פער של 122%.

פער של 110% נמצא במחיר הפומלית - 2.8 שקל לק"ג במודיעין, לעומת 5.9 שקל לק"ג במבשרת.

במחירי הלימון והבצל היבש נמצא פער של 88%. בעוד שעבור ק"ג לימונים נדרשו הלקוחות במודיעין לשלם 5 שקלים לק"ג, במבשרת שילמו הלקוחות 9.4 שקל לק"ג. כך גם הבצל היבש, שמחירו במודיעין עמד על 1.8 שקל - לעומת 3.4 שקל במבשרת.

פער של 51% נמצא במחיר הבננות, שעמד על 3.9 שקל במודיעין ו-5.9 שקל במבשרת. פער של 28%-29% נמצא במחירי הרימון והפלפל החריף. גם בעגבניות, המלפפונים ותפוחי-האדמה ארוזים נמצאו פערים של 20%-22%.

ויש לכך גם הסבר. סניף רמי לוי במבשרת-ציון נהנה מזירה כמעט ללא תחרות. הרשתות הגדולות פועלות במבשרת-ציון באמצעות פורמטים שכונתיים, שופרסל שלי ומגה בול, ולא באמצעות סניפים מוזלים כדוגמת שופרסל דיל ומגה בול.

לעומת זאת, בעיר מודיעין פועלים סניפים של שופרסל דיל, מגה בול וגם של רשת מחסני כמעט חינם. המרחק מרוב אזורי העיר מודיעין לסניף רמי לוי או לסניפי המתחרים - דומה.

ועוד נקודה למחשבה: במרחק רבע שעה נסיעה מסניף מבשרת, בגבעת-שאול בירושלים, פועל סניף חדש של רמי לוי הפונה לאוכלוסייה החרדית. שם מחירי הירקות זולים בעשרות אחוזים גם מהמחירים במודיעין.

תגובת רמי לוי: "לי יש מחויבות להיות יותר זול מכל חנות אחרת בכל אזור שבו אני נמצא. הסניף במבשרת זול יותר מכל הרשתות באזור, ובכל מקרה, זאת החנות היחידה שלי שמתומחרת כך, מאחר שהיא ממוקמת באזור שכונתי.

"בנוסף, בכל יום שלישי יש לנו שם יום שוק, שבו אנחנו מוכרים ירקות ופירות במחירים נמוכים במיוחד: עגבניות ובננה בשקל, תפוזים ב-1.99 לק"ג וכו', כך שהיום, למשל, הסניף שלי במבשרת-ציון זול יותר מאתמול".

11
 11