האפליקציות מגיעות: התקדמות משמעותית בתחום המדפסות

פולביו פרארי, בכיר בחטיבת המדפסות של HP, אומר בראיון ל"גלובס" שמה שהיה חסר לנו במדפסות זה מחשב לוח ואפליקציות ■ לדבריו, "המדפסת תהפוך גם לקורא ספרים אלקטרוני"

על רקע השדרוגים התכופים בתחום הטלפונים הסלולריים, המחשבים או הטלוויזיות, תחום המדפסות הביתיות לא נחשב למסעיר במיוחד בעולם הטכנולוגיה. למרות שכמעט לכל צרכן יש לצד המחשב הביתי גם מדפסת, קשה לשכנע אותו לשדרג אותה באופן וולונטרי, אם היא עדיין עובדת ולא התקלקלה. מי שמנסות לשנות את המצב הן חברות הדפוס, ובראשן HP.

פולביו פרארי, סגן נשיא ומנהל בכיר בחטיבת המדפסות לאזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה, הגיע לאחרונה לביקור בישראל. "יותר אנשים מסתובבים היום עם מוצר שהוא לא מחשב נייד, אלא טלפון סלולרי או מחשב לוח", הוא אומר בראיון ל"גלובס". "המדפסות החדשות שלנו מאפשרות לכל מוצר שיכול לשלוח מייל גם להדפיס בכל מקום. אם יש ללקוח אייפון, למשל, והוא רוצה להדפיס מסמך ממנו כאשר הוא נמצא בדרכים - זה אפשרי. ברגע שחוזרים למשרד, ההדפסה מחכה. האופציה הזו לא הייתה קיימת בעבר, וזו התקדמות משמעותית בתחום המדפסות", אומר פרארי.

הטכנולוגיה שאליה מתייחס פרארי נקראת ePrint, ואחת המטרות שלה היא לגרום לצרכנים להדפיס יותר ולבזבז דיו - משימה שהופכת למורכבת יותר ויותר בעולם ירוק שהמודעות הסביבתית בו הולכת ועולה.

בנוסף, הטכנולוגיה הזו משמשת כמרכז תקשורת, ויש למדפסת אף כתובת מייל ייחודית אותה אפשר לתת לחברים כדי שישלחו אליה מסמכים.

על אף החידוש שבמדפסת, עדיין עולה השאלה אם אנשים ישדרגו את המכשיר הישן למוצר שיודע להדפיס דרך האינטרנט. "אנחנו נמצאים בשלב שבו המדפסת חייבת להיות מחוברת למחשב כדי להדפיס. אנחנו כבר מוכרים מדפסות של 'הכול באחד', שיכולות לצלם מסמכים בלי מחשב וגם להתחבר למחשב בצורה אלחוטית באמצעות WiFi, ועכשיו אפשר גם לשלוח להן מסמך מרחוק. במדפסות של הדור הבא יש גם מסך מגע הכולל בתוכו אפליקציות - כמו בטלפונים חכמים - לצורכי הדפסה. למשל, אפשר להדפיס כרטיסי טיסה ישירות מהאפליקציה".

פרארי מוסיף שב-HP עוסקים בפיתוח אפליקציות נוספות, וכי החברה עובדת עם מפתחים מקומיים במדינות שונות על הנושא הזה. ל-HP יש אתר אינטרנט שמרכז את כל האפליקציות הללו, כך שהלקוח יכול למצוא אותם בקלות. בחודשים הקרובים החברה תשחרר ערכת פיתוח למפתחים, כך שכמות האפליקציות תגדל בצורה משמעותית - מה שאולי יכול לדחוף את התחום הזה.

מחשב לוח במדפסת

מהלך אחר של HP הוא שילוב של מחשב לוח ייעודי בעל מסך 7 אינץ' במדפסת ה-PhotoSmart eStation. "אנחנו מכניסים היום מסכים קטנים במדפסות שלנו, ושילוב של מסך שיוצא החוצה בתור מחשב לוח ייעודי הוא הצעד הבא. המכשיר מאפשר לגלוש באינטרנט וגם משמש כקורא ספרים אלקטרוני".

שילובו של מחשב הלוח בתוך המדפסת, יכול להצביע על כך ש-HP מתחילה ליהנות מטכנולוגיות של חברת פאלם, אותה רכשה באמצע השנה, אך פרארי מציין כי אין לכך קשר. "הפיתוח למוצר זה התרחש לפני רכישת פאלם והאפליקציות לא נוצרו למערכת ההפעלה שלהם. אבל, אם מסתכלים קדימה, האסטרטגיה של HP ופאלם היא להכניס את הממשק של החברה לכל מוצר - טלפון, מחשב לוח, מחשבים ומדפסות".

"HP היא לא הצגה של איש אחד"

הפיטורים של מנכ"ל HP, מארק הרד, לפני מספר חודשים לא השפיעה על העבודה השוטפת בחברה - כך לפחות עולה מדבריו של פרארי. "יש לנו כבר מנכ"ל חדש, ליאו אפוטקר, וגם יו"ר חדש. האסטרטגיה שלנו לא תשתנה, מכיוון שההנהלה בחברה לא התחלפה. נמשיך לעשות את מה שעשינו בשנה האחרונה, מכיוון שעשינו עבודה מאוד טובה", הוא אומר.

"לדבריו, בימים הקרובים המנכ"ל החדש ישתף את העובדים בחזון שלו. "אפוטקר כבר היה בפגישה עם המנהלים בחברה ומאוד התעניין בתחום המדפסות. אני חושב שלא יהיו שינויים, כי זה מודל שעבד טוב מאוד בשביל HP והוא ימשיך לעבוד. HP היא לא הצגה של איש אחד, יש לנו 350 אלף עובדים. אפוטקר יהיה המנכ"ל החמישי שאני עובד תחתיו, ולא הרגשתי אף פעם הפרעות בזמן שהחלפנו מנכ"ל".