קבוצת תקשורת חדשה תתמודד במכרז למפעיל סלולר נוסף

הקבוצה המתגבשת נקראת קשרנט ותקום לצורך התמודדות במכרז שפרסם משרד התקשורת ■ בראש הקבוצה עומד יחיאל בן-שושן, ישראלי שניהל חברת MVNO בארה"ב וחזר לישראל

קבוצת תקשורת חדשה מתגבשת לצורך התמודדות במכרז שפרסם משרד התקשורת ונועד להכניס מפעיל סלולר נוסף לשוק. בראש הקבוצה עומד יחיאל בן שושן, ישראלי שניהל חברת MVNO בארה"ב וחזר לישראל. החברה שהוקמה לצורך הפרויקט נקראת קשרנט. הקבוצה טרם הודיעה על התמודדותה באופן רשמי, אף שנודע כי היא רכשה את מסמכי המכרז. לדברי בן שושן, קבוצת המשקיעים תיסגר בשבועיים הקרובים. עד אז, הוא אינו מעוניין לחשוף את שמם.

בשיחה עם "גלובס" הבהיר בן שושן כי מאחורי הקבוצה שלו עומדים בין היתר משקיעים שעוסקים בתחום הסלולר ופעילים בשוק האמריקני בתחום ה-MVNO. לדבריו, קבוצת המשקיעים אינה מתכוונת לעסוק במכירת ציוד קצה ותמכור סים בלבד ללקוחות ברחבי הארץ. לדבריו, הניסיון בעולם מראה שמכירת ציוד קצה ע"י מפעילים היא כאב ראש גדול ומחייבת החזקת מלאים ומערך תיקונים, ולכן הוא אינו מתכוון להיכנס לתחום הזה. בימים אלה מראיין בן שושן בכירים בענף התקשורת במטרה לגייסם לפרויקט.

בן שושן העריך את היקף ההשקעה שתידרש מהקבוצה בשלב הראשון בכמה עשרות מיליוני דולרים. להערכתו, עיקר ההשקעה בשלב הראשון תהיה בתשלום על הרישיון ועל ההיתר להתחלת הבנייה של הרשת, והיא תידרש עד שתוכל החברה להעניק שירותי נדידה פנים-ארצית על גבי הרשתות הקיימות ולמכור שירותים. בשלב השני, לדבריו, תגייס החברה כסף ממקורות עצמאיים ומבנקים כדי להמשיך בפריסת הרשת כפי שמחייב המכרז.

בן שושן התייחס גם לקשיים הקשורים בהקמת אנטנות בישראל ואמר כי להערכתו אם אם לא תיפתר בעיית האנטנות לא ניתן יהיה לחייב את השחקן החדש להמשיך לפרוס, והוא יהיה חייב להסתמך על נדידה פנים-ארצית ועל המפעילים הקיימים. האחרונים ייאלצו למכור גישה דרך הרשתות.