דש איפקס תרכוש את תכלית סל לפי שווי של כ-180 מיליון שקל

הצדדים חתמו אמש על מזכר הבנות מחייב ■ מחיר העסקה עשוי לעלות עקב התאמה שתתבצע במועד העסקה, והוא כפוף להון העצמי של תכלית ועודף הנכסים הפיננסי שלה

לאחר 8 חודשים של משא ומתן מורכב, עסקת תכלית תעודות סל ודש-איפקס נסגרה. הצדדים חתמו אמש על מזכר הבנות מחייב, לפיו ירכוש בית ההשקעות את חברת תעודות הסל שניה בגודלה בענף, לפי שווי מוערך של כ-180 מיליון שקל. את המו"מ מטעם דש איפקס ניהלו המנכ"לים המשותפים של בית ההשקעות - עידו נויברגר וויקטור שמריך.

מחיר העסקה מורכב ממחיר הפעילות עצמה, המוערכת בכ-180 מיליון שקל ויותאם לפי עודף הנכסים (שעשוי אף להיות שלילי), וכן מהון עצמי שתכלית נאלצה לרתק עקב דרישות רגולטריות.

תכלית שבבעלות בנק דיסקונט ומייקל דיוויס, ובניהול איל סגל ודוד אלאלוף, מנהלת כ-13.2 מיליארד שקל. בעלי המניות בתכלית הם בנק דיסקונט, וכן שתי חברות שבבעלות דיוויס, קרוביו ועובדי החברה - סינרגטיקה ו-MDG. הפעילות של תכלית מתבצעת באמצעות שמונה חברות בנות, וזו גם הסיבה העיקרית להימשכותו ומורכבותו של המו"מ. חברת ניהול התיקים של תכלית בית השקעות, אינה חלק מהעסקה.

בשל מורכבות העסקה, הוחלט כי רגע לפני ביצוע העסקה בפועל, תרוכז כל פעילות תכלית בחברה אחת - סינרגטיקה. בשלב ראשון של העסקה, דש איפקס תקנה 50% מתכלית תמורת 85.5 מיליון שקל, וכן תקבל אופציית CALL לרכישת יתרת המניות, וזאת למשך שלוש שנים.

אם תחליט דש איפקס שלא לממש את האופציה, יוכלו דיוויס ושותפיו לממש אופציית PUT, לאחר חצי שנה מאי המימוש ולמשך חודש, מה שיאפשר להם למכור לדש את איפקס את יתרת המניות, והכל לפי אותו מחיר - 180 מיליון שקל על הפעילות וסכום נוסף שיהווה עודף נכסים והון עצמי, כאמור.

נזכיר, כי לחברת בת של דש איפקס - דש, שבניהול קובי לוינסון כבר יש חברת תעודות סל - אינדקס, שבניהול אורי בן דב, המנהלת קרוב ל-6 מיליארד שקל. לא ברור בשלב זה אם החברות ימוזגו.