"חברות התקשורת בארץ גונבות ומרמות ומצפצפות על הציבור"

כך אמר ח"כ מאיר שטרית, יו"ר ועדת המדע, בדיון על מהירות הגלישה באינטרנט בישראל ■ השר משה כחלון: "הן מסתכלות עלינו דרך החור בגרוש - ומנסות לתקוע כל מהלך של התקדמות"

"חברות התקשורת מסתכלות עלינו דרך החור של הגרוש. במקום שיפרסו סיבים ויקדמו את שוק התקשורת, הן עסוקות בניסיון לתקוע כל מהלך של התקדמות" - כך אמר היום (ד') שר התקשורת, משה כחלון, בדיון בנושא מהירות הגלישה באינטרנט בישראל שנערך בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת.

כחלון הוסיף כי "אין ספק כי כשל השוק העיקרי הוא חוסר תחרות בתחום. חברות התשתית בזק ו-HOT מתנגדות למהלך של יצירת תחרות, אולם למשרד התקשורת יש יעד ברור של גלישה במהירות 100Mbs לכל בית בישראל במחיר סביר".

השר הכריז כי היכן שיתברר כי קיימת מניעת תחרות, משרד התקשורת יעשה שימוש בכל כלי חוקי על מנת לספק תשתיות טובות ומהירות גדולה יותר במחירים טובים יותר.

גם יו"ר הוועדה, ח"כ מאיר שטרית, הביע את אי-שביעות רצונו מהמהירות הנמוכה המסופקת ללקוח בישראל לעומת המחיר הגבוה הנדרש ממנו. שטרית אמר כי הוא אמנם אינו מתלהב מכך שחברה ממשלתית תהיה זו שתרחיב את תשתיות האינטרנט, אולם החברות הפרטיות "גונבות ומרמות ומצפצפות על הציבור".

שטרית קרא לשר להקים יחידה שתבדוק את מהירויות הגלישה ותעניש את החברות שאינן מספקות את המהירות המובטחת בפרסומים. לדבריו, "הציבור משלם על מוצר שהוא אינו מקבל בפועל".

שטרית קרא למשרד התקשורת למדוד את מהירויות הגלישה ולהעניש את הספקים שאינם עומדים בהתחייבויותיהם. לדבריו, הוועדה תמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בנושא.

קובי שמש, יועץ שר התקשורת, אמר כי הלקוחות בארץ לא יודעים באמת איזו מהירות גלישה הם מקבלים בהשוואה למה שהוצע להם. עוד אמר כי המשרד ידרוש מהחברות שקיפות ופרסום של מהירויות ההורדה ומהירויות ההעלאה.

המועצה לצרכנות, שהשתתפה בדיון, טענה כי מתלונות הצרכנים עולה כי חברות המספקות שירותי גלישה לאינטרנט מבטיחות מהירות גלישה גבוהה גם אם כלל לא ניתן לספק אותה טכנולוגית באזור מגורי הצרכן.

לדברי המועצה, מהתלונות עולה עוד כי את מהירות הגלישה האיטית משהובטח תולות החברות בגורמים שונים כמו הפעלה וכיבוי של מכשירים אלקטרונים שונים בבית הלקוח וכמות המשתמשים בפס בו זמנית.