אתר "וויקיליקס" ממשיך: נחשוף פרטים על המשטר ברוסיה

דובר האתר הודיע כי בקרוב יפורסמו פרטים חדשים ש"יגרמו לאזרחי רוסיה ללמוד מקרוב על המתרחש במדינה שלהם" ■ רוסיה": אנחנו לא ארה"ב, פעילות האתר עשויה להסתיים לתמיד"

אחרי שחשף את אשר מתרחש בעיראק ובאפגניסטן, מסמן לעצמו ג'וליאן אסאנג', מייסד אתר האינטרנט "ויקיליקס", יעד חדש: המשטר ברוסיה. אחת הדמויות השנויות במחלוקת, שמסמל מצד שני גם את סמל חופש הביטוי והמידע - מתכוון ככל הנראה לחשוף הדלפות גם על אשר מתנהל במסדרונות הקרמלין, כשברקע נמשכים האיומים על חייו.

"אזרחי רוסיה ילמדו בקרוב הרבה מאוד על מה שקורה במדינה שלהם, ואת האמת על מעשי הממשל", הצהיר דובר "ויקיליקס" קריסטין הרפנסון. אבל ברוסיה מצהירים כי היחס כלפי אסאנג' לא יהיה סלחני כמו היחס של הרשויות בארצות הברית.

ממשיך לחפש מקלט

תגובה רשמית מהקרמלין עדיין אין אמנם, אך גורם בארגון הביון הרוסי כבר רמז לעיתון ה"טיימס": "חשוב לזכור שבהתאם לרצון ולהוראות, פעילותה של 'ויקיליקס' עשויה להסתיים לתמיד".

בד בבד, הזכירו היום ברוסיה את המקרה של סוכן רשות הביון לשעבר, אלכסנדר ליטוויננקו, שפרסם ספר ב-2006 על שירותי הביון הרוסים ומצא את מותו ב"נסיבות מסתוריות" זמן קצר לאחר מכן. אולי זו הסיבה בגינה ממשיך אסאנג' לחפש בימים אלו מדינת מקלט - אליה, הוא מקווה, לא יצליחו להגיע שירותי הביון האמריקניים או הרוסיים.