ה-QE2 ואנחנו: "ה"הקלה כמותית" תכביד מאוד על פישר"

כלכלני אפסילון:"המלכוד המפורסם ביותר של בנק ישראל, הופך להיות מסובך יותר" ■ מעריכים כי תוכנית הפד תדחוף את המשקיעים להגדיל את רמת הסיכון של התיקים

"תוכנית ה"הקלה הכמותית" תכביד מאוד על סטנלי פישר במשימתו לייצב את המשק המקומי", כך מעריכים היום (א') כלכלני אפסילון בהתייחסות להשפעת תוכנית הפד על ישראל. עוד מציינים באפסילון:"לא בטוח שסטנלי פישר, שהיה בעבר המנחה של בן ברננקי בעבודת הדוקטורט שלו,היה מעניק לתלמידו ציון עובר אם היה יודע שלימים הוא עומד להקשות מאוד על חייו".

בסקירה שהגיעה לידי "גלובס" מעלים הכלכלנים את סוגיית המילכוד של היחלשות הדולר בעולם ומציינים כי המלכוד המפורסם ביותר של בנק ישראל הופך להיות מסובך יותר ויותר."אם בנק המרכזי האמריקני אינו תומך בדולר האם סביר להניח שבנק ישראל יצליח לעשות זאת בעצמו? ברור שלא", כותבים שם בסקירה.

כזכור, הדולר הגיב בירידות לאחר שהוכרזה תוכנית הבנק הפדרלי לרכישות נכסים בהיקף של 600 מיליארד דולר, ועל פי הערכות התוכנית לא תתרום לחוזקו של הדולר. באפסילון סבורים כי העובדה שהבנק הפדרלי לא תומך בדולר, מעמידה את פישר בנקודה בעייתית מאוד.

כלכלני אפסילון סבורים כי הצפת השוק בעוד מזומנים לא תסייע לכלכלה בטווח הארוך ולא תפתור את בעיות הגרעון אבל היא כן תתמוך בשוק המניות ובמידה מסויימת גם בשוק האג"ח. עוד מעריכים בבית ההשקעות כי תוכנית הפד המבטיחה ריבית אפסית לאורך זמן, נזילות אדירה וסיכוי מסויים להיחלשות הדולר, תדחוף את המשקיעים להגדיל את רמת הסיכון של התיקים. "גם המשקיע ההדיוט מבין שהחזקה ממושכת באג"ח בתקופה שבה הריבית נמוכה היא בעלת תוחלת רווח אפסית",כותבים הכלכלנים.